0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 2. 2018

City of the Dead, The (1960)

Klidně se může stát, že za vaší zapálenost draze zaplatíte…občas i vlastním životem! Zvláště když má na vás zálusk stará čarodějnice a její nohsledi…

Nan je zapálenou studentkou historie a v poslední době jí nejvíce uchvátily přednášky profesora Driscolla, který ve svých hodinách zapáleně přednáší o čarodějnictví. Ten samozřejmě pozorně sleduje její zájem a tak jí doporučí návštěvu nepříliš známého městečka Whitewood v Massachusetts. Místo kde roku 1692 místní obyvatelé upálili jistou Elizabeth Selwyn, která byla usvědčena z čarodějnictví, uzavřela smlouvu se samotným Luciferem a jenž všechny obyvatele proklela. I přes protesty svého přítele Billa a bratra (rovněž profesora) Richarda se Nan skutečně do Whitewoodu vydává a ubytuje se v místním hotelu. Kromě husté mlhy, polorozpadlého kostela a podivně chovajících obyvatel tu však na ní čeká skutečná hrůza…Když se dva týdny neozývá, vydává se jí její bratr hledat, ale to co v tomto zapadákově nalezne, opravdu nečekal…



Režie: John Llewellyn Moxey
Rok výroby: 1960
Délka: 76 min
Země: Velká Británie
Alternativní název: Horror Hotel

Hrají:
Dennis Lotis...(Richard Barlow)
Betta St. John...(Patricia Russell)
Patricia Jessel...(Elizabeth Selwyn / Mrs. Newless)
Christopher Lee...(Alan Driscoll)
Venetia Stevenson...(Nan Barlow)
Tom Naylor...(Bill Maitland)
Valentine Dyall...(Jethrow Keane)
...a další


Během chladných zimních podvečerů je nejlepší se pořádně zahřát a tak když není po ruce dobrá flaška slivovice, je nejlepším způsobem zalehnout do peřin a pustit si nějaký ten dobrý filmeček. Nějak se netajím sympatiemi k filmům staršího data (před těmi novodobými) a jelikož jsem si už dlouho nepustil žádný kousek se satanistickou/čarodějnickou tématikou (a Kladivo na čarodějnice jsem už viděl mockrát), rozhodl jsem se pro „Město mrtvých“. Slyšel jsem na něj vesměs samou chválu a již opravdu dlouho ho mám ve své sbírce. Navíc tu hraje můj oblíbenec Christopher Lee.

Ten nás hned na úvod naladí svou presentací ohledně upalování čarodějnice (v jeho podání bych si vystačil i se slovem), ale tvůrci nám nabídnou obrazovou ukázku „skonu“ Elizabeth Selwyn. Následuje mnohými vzpomínaná podobnost s legendárním Psychem, který vznikl téhož roku (což mi nějak nevadilo) a atmosféra začala nabírat správné obrátky. Hustá mlha, černobílý hábit, podivní obyvatelé, starý hřbitov i osazenstvo hotelu – to vše bylo zvládnuto na jedničku. Pocítil jsem lehké mrazení na zátylku, což bylo tím nejlepším znamením. Mám rád tyhle ty půvaby starých filmů – rozhodně víc než digitální patosy, přemrštěnou agresivitu a kupu zbytečných dialogů.

Byla však škoda, že se následně děj posune o dva týdny dále. Dennis Lotis (Richard Barlow) předvedl velice slušný výkon a Betta St. John (Patricia Russell) mu zdatně sekundovala, ale už to prostě nebylo ono. Následovalo totiž několik scén (záběrů), které tvůrci použili již během pasáže s Nan, no a na mě už to prostě tolik nefungovalo. To samé se dá říci i o závěrečné pasáži na hřbitově, kdy jsem se bohužel musel potutelně usmívat jisté formě kýčovitosti. Ale to je na posouzení každého diváka zvlášť. Přesto zde převládají klady a celkově dobrý dojem z celého filmu. Takže ve finále dám lehce nadprůměrné hodnocení.

Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat