0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 12. 2017

Nightmare on Elm Street, A (1984)

Děti mějte se na pozoru! Freddy přichází…

Nancy již několik dní trápí zlé noční můry, ve kterých jí pronásleduje zohavená postava v pruhovaném svetru a rukavicí s ostrými břity. Nejhrůznější na tom však je, že s podobnými problémy se potýká i její nejlepší kamarádka Tina a dokonce i jejich chlapci Glen a Rod. Jak je možné, že všichni mají podobné sny, ve kterých se je kdosi pokouší zabít? Otázky na své odpovědi musí Nancy hledat v minulosti jejich města i vlastních rodičů, jenže ZLO nehodlá čekat tak dlouho. Zvláště když Fred Krueger nebyl žádným svatouškem ani v době kdy žil a nyní má konečně šanci pomstít se těm, kteří jej připravili před léty o život. Hlavně tedy jejich dětem, protože ON měl vždy velkou slabost pro děti a za pomocí snů a svých zvrácených hrátek rozehraje krvavou odplatu…



Český název: Noční můra v Elm Street
Režie: Wes Craven
Rok výroby: 1984
Délka: 91 min
Země: USA

Hrají:
Heather Langenkamp...(Nancy Thompson)
Robert Englund...(Fred Krueger)
John Saxon...(poručík Thompson)
Ronee Blakley...(Marge Thompson)
Johnny Depp...(Glen Lantz)
Amanda Wyss...(Tina Gray)
...a další


Když jsem si v roce 2008 založil svůj profil na Horror.cz a aktivně se zapojil do recenzování hororových filmů, v témže roce probíhala anketa o Nejlepší hororovou postavu podle čtenářů a vyhrál ji právě Freddy Krueger, kterému jsem i já dal svůj hlas. A to i přesto, že jsem do té doby (a i dodnes) viděl z této série právě jen tento první díl a pak Freddy vs. Jason. I to mi však stačilo k tomu, abych si tuto kultovní postavu a především samotného Roberta Englunda oblíbil ze všech nejvíc. Když jsem totiž viděl jedničku úplně poprvé, byl jsem ještě malé děcko a byl jsem u toho doslova posraný strachy. V paměti mi navždy uvízla především postelová scéna s tehdy začínajícím Johnny Deppem a hlavně skřípaní ostrých břitů oné pověstné rukavice.

I po letech jsem si dokázal tento film užít naplno, no a hlavní zásluhu na tom měl opět ďábelský Freddy a samozřejmě i velice slušná atmosféra. Craven věděl jak si diváky získat na svou stranu, o čemž mě přesvědčil již několikrát a ani zde nezklamal. Prolínání reality a děsivých snových pasáží již sice nepůsobilo tak hrůzostrašně, jako když jsem to viděl poprvé, ale své kouzlo a originalitu to neztratilo ani po tolika letech. Dále bych chtěl ocenit hudební doprovod Charlese Bernsteina, který byl rovněž velmi skvostný. No a v neposlední řadě i slušné herecké výkony většiny zúčastněných, bez kterých by to samozřejmě nešlo.

Noční můry mě už dnes sice netrápí, ale ještě teď když si vzpomenu na několik dětských „bezesných nocí“, tak mě otřepe…Svým způsobem se těším na další díly této série a to hlavně kvůli Freddymu (tenhle chlápek v pruhovaném svetru je/byl a bude vždy ztělesněním hrůzy), ale ze zkušenosti vím, že většina sérií si prostě nedokáže s přibývajícími díly udržet svou laťku a pak přichází velké zklamání…Závěrem bych zmínil i to, že mě potěšila i byť krátká účast Lin Shaye – která si tu zahrála učitelku.


Hodnocení:
90% 

Žádné komentáře:

Okomentovat