0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 12. 2017

Life (2017)

Mimozemský organismus nalezený na Marsu byl pro ně fascinujícím objevem, ovšem jen do doby, než se zvídavým vědcům na vesmírné stanici rozhodl ukázat svou „pravou tvář“…

Šestičlenná posádka mezinárodní vesmírné stanice se chystá uskutečnit riskantní zachycení sondy, která se porouchaná vrací z Marsu i s důležitými vzorky. Vše naštěstí dobře dopadne a k jejich nadšení se jim podaří zajistit kromě vzorků půdy i buněčný mimozemský organismus. Ten je následně pojmenován "Calvin", uložen do karantény a zkoumán vědeckým pracovníkem. Během testů však dojde díky neopatrnosti k události, která odstartuje katastrofu nedozírných následků. Organismus totiž začne růst, je vysoce inteligentní, agresivní a hlavně smrtelně nebezpečný. Podaří se mu uniknout a na vesmírné stanici vypuká panika. Posádka musí zajistit, aby se "Calvin" nedostal na planetu Zemi, jenomže mimozemský organismus jim v tom hodlá zabránit a počet členů posádky se začne rapidně snižovat…



Český název: Život
Režie: Daniel Espinosa
Rok výroby: 2017
Délka: 104 min
Země: USA

Hrají:
Jake Gyllenhaal...(David Jordan)
Rebecca Ferguson...(Miranda North)
Hiroyuki Sanada...(Sho Murakami)
Ryan Reynolds...(Rory Adams)
Ariyon Bakare...(Hugh Derry)
...a další


Jeden by si řekl, že solidní rozpočet a hvězdné herecké obsazení jsou jasným důkazem o tom, že se dočká kvalitní podívané. Jenže občas se stane, že to není pravda. Life sice není žádnou mega peckou, na kterou budu nadosmrti vzpomínat a hned si jí zařadím do své TOP, ale určitě jde o slušnou scifi-hororovou podívanou, která stojí za pozornost. Nejsem sice žádným zarytým fandou filmů odehrávajících se ve vesmíru, ale už jsem jich viděl dost. I proto mi bylo hned jasné, že tohle zrovna moc originální myšlenkou nehýří, ale i tak přičítám tvůrcům k dobru, že jen prach-sprostě nekopírovali všude možně, ale snažili se tomuto filmu vtisknout i několik svých nápadů.

Atmosféru to mělo v určitých pasážích opravdu dobrou – však taky stísněné prostředí vesmírné stanice již od prvního pohledu musí budit v klaustrofobicích hotovou hrůzu a hlavně tu nechyběla ani slušná dávka napětí. Je sice pravda, že některé situace mi přišly dost legrační a několikrát jsem začínal mít pocit, že si ze mě tvůrci dělají prdel, ale klady převažovali. Hlavně se s tím mimozemský organismus moc nesral a já se tak naštěstí nedočkal zdlouhavého hledání a zkoumání v každém tmavším rohu a koutě (tohle fungovalo ve Vetřelci na jedničku, ale tady bych na to neměl nervy). Počet přeživších taky rychle ubýval, takže ani po této stránce si nemůžu stěžovat.

Většina herců odvedla svou práci rovněž velice dobře a musím pochválit i tým, co měl na starosti speciální efekty. Po smrti Asiata však nastal v mých očích zlom. Popravdě jsem se začal nudit a to bylo špatně. Závěr mě už moc nebavil a zkazil mi celkový dojem z filmu. Zatímco někteří chválí konec filmu, já mezi ně určitě patřit nebudu. Nejsem žádným příznivcem happyendů a finální rozuzlení by mi samo o sobě nevadilo, ale ta čtvrthodinová nuda, než oba záchranné moduly odstartovali – to jsem prostě nemohl rozdýchat. Sorry. 


Hodnocení:
60%



Žádné komentáře:

Okomentovat