0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

4. 11. 2017

Stuff, The (1985)

Po tomhle vás přejde chuť na váš oblíbený jogurt…

Při jedné ze svých obchůzek narazí hlídač na podivnou bílou hmotu, která vytéká přímo ze země. Chutná dobře, připomíná jogurt nebo ochucenou kaši a tak se mu zrodí v hlavě jistý plán…Po nějaké době se objeví na trhu lahodný výrobek zvaný „Pěna“, který začne konzumovat většina lidí a vypukne doslova hotová „mánie“. Právě v tu dobu je kontaktován agent Rutherford majiteli mocné distribuční firmy, která chce konkurenci ukrást tajný recept na Pěnu. Ten se samozřejmě pustí ihned do práce a postupně začne poodhalovat děsivou pravdu o bílé hmotě, kterou každý okolo něj s oblibou konzumuje. Pro lidstvo se blíží hotová zkáza, ale na jeho záchranu sám stačit rozhodně nebude. Je tu však ještě malý chlapec Jason, který rovněž prokoukl nebezpečí, jenž lahodný pokrm z reklamy představuje a pak je tu samozřejmě ještě armáda…



Český název: Pěna zabiják
Režie: Larry Cohen
Rok výroby: 1985
Délka: 87 min
Země: USA

Hrají:
Scott Bloom...(Jason)
Michael Moriarty...(David 'Mo' Rutherford)
Andrea Marcovicci...(Nicole)
Paul Sorvino...(plukovník Malcolm Grommett Spears)
Garrett Morris...('Chocolate Chip' Charlie W. Hobbs)
...a další


Už odpočítávám jen hodiny do svého dalšího zahraničního cestovního „tripu“ a tak nemělo smysl rozkoukávat další hororovou sérii. Takže i proto jsem zmáčkl tlačítko náhodného výběru ve složce hororových komedií a hle…Pěnu zabijáka jsem ještě nikdy neměl tu čest vidět, takže proč to neudělat v dnešní podvečer. Jediné co mě trochu zaráželo, bylo nepříliš lichotivé hodnocení. Nu což po zhlédnutí filmu musím souhlasit s tím, že tento starý kousek není opravdu pro každého. Rád bych řekl, že šlo o slušně ujetý kousek, ale tentokrát mám k tomu vážně dost výhrad.

Asi nejvíce mě na tom všem iritovali podprůměrné herecké výkony většiny zúčastněných. Už dlouho jsem neviděl takovou přehlídku přehrávajících herců napříč celým příběhem, že jsem měl místy chuť to prostě vypnout. Příběh samotný by ještě nebyl tak špatný a občas jsem se skutečně i zasmál, ale s originalitou tu byl Cohen opravdu dost na štíru. Nejenom herecké výkony byli dost nepřesvědčivé, ale to samé se dá říci i o většině akčních scén a vyumělkovaných dialozích. Když k tomu připočítám i otřesný český dabing, bylo téměř vymalováno.

Proč téměř? Protože se tu i přes to velké množství nejrůznějších záporů objevilo i několik velice důležitých kladů. Tím nejhlavnějším bylo několik útoků bílé hmoty, které nevypadali vůbec špatně a pak směšné speciální efekty. O jejich gumovitosti se asi nemá cenu moc bavit, ale svůj účel v mých očích splnili. Párkrát jsem se jim i zasmál. Stejně jako hláškám, které vypouštěl armádní velitel (plukovník). The Stuff tak sice moc kvality nepobral, ale v rámci béčkové rádoby zábavy která mi tu byla naservírována, jsem se několikrát docela slušně zasmál. Nicméně tohle nikomu doporučovat nebudu. Když zavřu obě oči a představím si své oblíbené borůvkové jogurty, dám hodně milostivý průměr.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat