0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

22. 11. 2017

Resident Evil (2002)

Umbrella Corporation a její smrtící virus přichází na scénu…

Pod Raccoon City leží tajné podzemní vědecké zařízení zvané „ÚL“, ve kterém zaměstnanci společnosti Umbrella Corporation provádějí přísně utajené genetické výzkumy. Jednoho dne se celým komplexem ozve poplašné zařízení a centrální počítač Red Queen vyhodnotí celou situaci jako únik smrtelného viru a kvůli kontaminaci uzavře veškeré únikové východy. Což však znamená, že všichni zaměstnanci jsou uvězněni uvnitř a odsouzeni k záhubě. Na místo je vyslán speciální tým, který má za úkol místo prozkoumat, izolovat virus a najít protilátku. Dopomoci jim k tomu má i dvojice strážců, kteří na povrchu hlídali přístup do podzemního labyrintu. Jsou jimi Alice a Spence, ale oba trpí dočasnou ztrátou paměti, díky plynu který byl součástí ochranného zabezpečení Úlu. Kromě nich se v domě nacházel i policista Matt, který tam však neměl co dělat. Času je však málo a tak se velitel speciálního komanda rozhodne, že do podzemí půjdou všichni. Kromě nástrah, které si na ně centrální počítač přichystal, však budou muset čelit i něčemu mnohem děsivějšímu. T-virus totiž proměnil v komplexu vše živé v agresivní nemrtvé a všem je jasné, že se nic z Úlu nesmí dostat na povrch a to za každou cenu…



Režie: Paul W.S. Anderson
Rok výroby: 2002
Délka: 100 min
Země: Velká Británie / Německo / Francie / USA

Hrají:
Milla Jovovich...(Alice)
Eric Mabius...(Matt)
James Purefoy...(Spence)
Michelle Rodriguez...(Rain)
Martin Crewes...(Kaplan)
...a další


Přiznám se, že jsem z Resident Evilu dost na rozpacích. Ještě teď se ve mně doslova bijí rozporuplné pocity, kterých se asi jen tak lehko nezbavím. Této sérii jsem se opravdu dost dlouho vyhýbal, přestože jsem velký fanda stejnojmenné hry – hrál jsem ovšem jen první díl. Což je ovšem ten největší problém. Přece jenom jsem počítal, že film bude mít s hrou mnohem více společného, než se nakonec stalo. Nemají toho totiž společného skoro vůbec nic. Což svým způsobem není vůbec na škodu (Paul W.S. Anderson to pojal po svém a naštěstí z toho neudělal takovou sračku jako Uwe Boll z většiny filmů, jejichž předlohou byla počítačová hra), ale osobně bych po této zkušenosti Resident Evil neoznačil za bůhvíjak skvělou sérii (nebo snad za kultovní záležitost). Soudím však zatím jen podle prvního dílu.

Jde spíše jen o lehce nadprůměrnou akční záležitost, která zaujme několika solidními scénami, slušnými hereckými výkony, ale jako celek to na mě moc nezapůsobilo. Zvláště pak se mi líbila hlavně první polovina filmu, která měla slušnou atmosféru a především ono „tajemství“ bylo ještě pořád schováno pod pokličkou. Jelikož od chvíle kdy se na scéně objeví nemrtví, stala se z toho jen klasická průměrná střílečka. Dokonce jsem se několikrát přistihl, jak nevěřícně kroutím hlavou nad uhozenými tvůrčími představami, kdy ti strašně agresivní a hladoví nemrtví jen nečině čumí na postavy, kterým došly kulky a dají jim tolik prostoru, aby se zase dostaly do bezpečí, nebo se s nimi jen přetahují. No a ty co dav strhl mezi sebe, se vzápětí ukáží téměř bez jediného šrámu. Začalo to zavánět komickými prvky a to já u podobných filmů nemám rád!

Opravdové napětí, aby člověk ve druhé půli doslova pohledal. Místo toho se dostavili digitální efekty, které raději ani nehodlám komentovat. Takže mi nezbylo nic jiného než se spokojit s výkony většiny zúčastněných a především Michelle Rodriguez. Ta byla ze všech nejlepší. Milla Jovovich a Eric Mabius pak za ní lehce pokulhávali, ale i oni to zvládli docela obstojně. Hlavně Milla byla v některých momentech zatraceně sexy a to nemluvím o její „polonahotě“. No jsem zvědavý, jakým směrem se tato série posune dále. Jednička tak sice mé očekávání nenaplnila, ale jak už jsem poznamenal, pořád jde o lehce nadprůměrnou podívanou.


Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat