0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 11. 2017

Repossessed (1990)

Linda Blair je znovu posednuta démonem a bláznivý Leslie Nielsen je jediný, kdo jí může pomoci…

Před sedmnácti lety svedl otec Jebedaiah Mayii těžký souboj s démonem, který posedl mladou dívku Nancy. Vymítání se nakonec podařilo, ale exorcista se od té chvíle stáhl do pozadí totálně vyčerpán. Nyní je z Nancy již vdaná žena a matka dvou dětí, ale démon se vrátil a opět se zmocnil jejího těla. Zoufalá žena se obrátí o pomoc na mladého kněze Lukea, který však nemá v této oblasti žádné zkušenosti a navíc je jeho víra v boha nyní značně nahlodána. Ten se tedy pokusí přesvědčit otce Jebedaiaha aby mu pomohl s vymítáním, ale ten zprvu odmítne. Teprve ve chvíli kdy zjistí, že se na tomto případu posedlosti podílí i nechvalně známý manželský pár Wellerových, který má vlastní televizní pořad a jde jim jen o peníze, se rozhodne ještě jednou svést tuhou bitvu s démonem a Nancy ale i sebe jednou provždy spasit…



Český název: Bláznivý exorcista
Režie: Bob Logan
Rok výroby: 1990
Délka: 80 min
Země: USA

Hrají:
Linda Blair...(Nancy Aglet)
Leslie Nielsen...(Jebedaiah Mayii)
Anthony Starke...(Luke Brophy)
Ned Beatty...(Ernest Weller)
Lana Schwab...(Fanny Ray Weller)
...a další


To jsem se zas takhle jednou rozhodl okořenit deštivý večer nějakou tou hororovou komedií/parodií místo toho, abych šel popíjet do baru. Mou pozornost upoutal tento kousek a především jméno Leslie Nielsen. Tohoto převážně komediálního herce mám docela rád, přestože jsem z některými filmy, ve kterých se objevil, měl v minulosti trochu problém (především pak s jejich až příliš trapným obsahem). Ještě dnes mám v živé paměti Drákuloviny a následné vesměs negativní reakce na mou recenzi, kdy jsem film ohodnotil jako podprůměrnou podívanou a za svým názorem si dodnes stojím. Podobný dojem mám však i z tohoto filmu, který mi nejenomže nepřišel moc humorný, ale spíše hodně trapný. Takže očekávám další „nálož“…

Bláznivý exorcista si vzal (okrajově) na paškál starého Vymítače ďábla a to nejen obsazením herečky Lindy Blair, která si mimochodem zahrála v The Exorcist (1973) hlavní roli a k ní se znovu vrátila v této parodii (akorát se její postava jmenovala jinak), ale i nezapomenutelnou scénu s otáčející se hlavou a zvracením. To jsou však tak jediná pozitiva, které jsem v této trapné podívané našel. Pokud tedy nepočítám návštěvu posilovny, kdy oba duchovní okusí nejednou pevnost své vůle. Nevím proč, ale jinak na mě většina děje působila jako snůška zmaru a tvůrčí tuposti.

Asi nejvíce bych své pocity srovnal s postavou Jebedaiaha (Leslie Nielsen), která se několikrát ve filmu viditelně nudila a nikterak to neskrývala. I já měl chuť prostě zavřít oči, abych ten patos už vidět dále nemusel, nebo ho rovnou vypl. Což se bohužel nestalo a já tak trpěl až do samotného konce. Nejrůznějších parodií na všemožné filmy existuje dnes již celá řada, ale jen málokterá z nich dosahuje alespoň průměrné úrovně. Leslie Nielsen se v řadě z nich sám objevil, ale tuto si za rámeček rozhodně nedá.

Hodnocení:
30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat