0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 11. 2017

Insidious: Chapter 3 (2015)

Pojďme se podívat, co se dělo ještě předtím, než si síly temna vybrali za své oběti Lambertovy…

Mladá dívka Quinn navštíví známou jasnovidku Elise, kterou žádá o „spojení“ se svou zesnulou matkou. Elise však ví, jak nebezpečná je komunikace s mrtvými a „přechodů“ do temnoty se z vlastních zkušeností bojí, takže dívku odmítne. Navíc ji varuje, aby se nepokoušela s matkou žádným způsobem spojit, jinak to pro ní může mít nedozírné následky. Quinn však jejích rad nedbá a podaří se ji otevřít bránu do světa mrtvých. Naváže kontakt s druhou stranou, ale místo aby rozmlouvala s vlastní matkou, si získá pozornost nebezpečného parazita, který touží ovládnout její duši i tělo. Od té chvíle ji i její rodině nedají temné síly pokoj. Bezmocný Sean se obrátí na Elise a žádá po ní pomoc pro svou dceru. Elise tak bude muset znovu otevřít bránu do temnoty, postavit se vlastnímu strachu a pokusit se ZLO zastavit dřív než bude pozdě…



Český název: Insidious 3: Počátek
Režie: Leigh Whannell
Rok výroby: 2015
Délka: 97 min
Země: USA / Kanada / Velká Británie

Hrají:
Stefanie Scott...(Quinn Brenner)
Dermot Mulroney...(Sean Brenner)
Lin Shaye...(Elise Rainier)
Leigh Whannell...(Specs)
Angus Sampson...(Tucker)
Steve Coulter...(Carl)
...a další


Když se po skončení solidní jedničky objevily zvěsti, že se budou natáčet další pokračování, zmocnily se mě docela velké obavy z poklesu jejich kvality a ty se bohužel začaly splňovat do puntíku. Zatímco dvojku ještě dokázal Wan ukočírovat alespoň do lehkého nadprůměru a to hlavně díky scénám z minulosti hlavního hrdiny Josha Lamberta a ďábelského Parkera Cranea, trojka už doslova mlela z posledního. Věděl jsem, že půjde o prequel, ale očekával jsem výlet do Joshova dětství a jistou provázanost se „stařenou v černých šatech“ – protože jsem si dopředu nezjišťoval o tomto dílu žádné další informace, ale k mému zklamání, se děj točí okolo úplně jiné rodiny.

Wan avizoval už dopředu, že dva díly bohatě stačili a režisérské křeslo přenechal svému kolegovi (Leigh Whannell), který měl na starost scénáře k předchozím dílům a sám na trojce spolupracoval jen coby producent. Whannell už několikrát dokázal, že napsat kvalitní scénář umí, ale tady šlápl chlapec trochu vedle. Nejen že mě samotná zápletka příliš nezaujala, ale ani po režisérské stránce to nevidím na bůhvíjak zajímavé dílo. Trojka je v mých očích nejhorším dílem této série a především jsem se u ní dost často nudil. Během první hodiny jsem se u ní stačil nasnídat, přečíst včerejší tisk a ještě zívat nudou. To se mi u předchozích dílů prostě nestalo. Samozřejmě tento díl má i několik povedených momentů, ale víc než obyčejný ušmudlaný průměr z toho Whannell prostě vyždímat nedokázal.

Teprve po uběhnutí první hodiny se dostavilo mírné zlepšení. Atmosféra dostala svěží vítr do plachet a konečně se na scéně objevilo i napětí. Sice v dosti malém množství, ale konečně jsem opět pocítil to, proč jsem si oba předchozí díly docela oblíbil. Postava s maskou na ksichtu, oko v hrdle i přemrštěný souboj jasnovidky s démonem – to jsou hlavní důvody, proč tomu nakonec přece jenom dám alespoň průměrné hodnocení. Nicméně se z toho dalo vytěžit rozhodně více. Kromě Lin Shaye mě potěšil i krátký návrat Stevea Coultera, který se objevil už i ve dvojce. No a to by bylo k tomuto filmu asi vše. Věřím, že si své příznivce určitě najde, ale já k nim určitě patřit nebudu.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat