0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 11. 2017

Conjuring 2, The (2016)

Ed a Lorraine musí řešit další zapeklitý případ…

Peggy Hodgsonová žije společně se svými čtyřmi dětmi v londýnské části města zvané Enfield. Jejich dům a především dceru Janet začnou doslova terorizovat nadpřirozené síly, ale unavená matka tomu zprvu nepřikládá žádnou váhu. Myslí si, že jde jen o bujnou fantazii svých dětí, kteří se nedokázali dodnes smířit s odchodem jejich otce. Když však začnou paranormální jevy nabírat na intenzitě a postupně s nimi přijdou do kontaktu všichni členové její rodiny, rozhodne se Peggy vyhledat „odbornou pomoc“. Na scénu tak přichází manželé Warrenovi, kteří jsou požádáni samotnou církví, aby případ v Anglii důkladně vyšetřili. Ed a Lorraine zpočátku historce o posedlém domě a dívce nevěří, protože ani jejich citlivé smysly pro nadpřirozeno jim nedávají žádné signály, ale i oni brzy pochopí, že stojí před jedním z nejkomplikovanějších a nejnebezpečnějších případů své bohaté kariéry…



Český název: V zajetí démonů 2
Režie: James Wan
Rok výroby: 2016
Délka: 134 min
Země: USA / Kanada
Alternativní název: The Conjuring 2: The Enfield Poltergeist

Hrají:
Patrick Wilson...(Ed Warren)
Vera Farmiga...(Lorraine Warren)
Madison Wolfe...(Janet Hodgson)
Frances O'Connor...(Peggy Hodgson)
Franka Potente...(Anita Gregory)
...a další


Už to budou čtyři roky, co jsem přišel do kontaktu s prvním dílem, který ve mně zanechal dosti rozporuplné pocity. James Wan patří mezi moje oblíbence, ale teprve druhá polovina jedničky si mě dokázala získat na svou stranu a tento film na tom byl téměř stejně. Přestože se dvojka dlouhodobě drží v červených číslech a slyšel jsem na ní z různých stran spíše kladné ohlasy, šel jsem do ní s mírnou dávkou nejistoty. Prokleté domy totiž zrovna nepatří mezi moje nejoblíbenější hororové témata a větu „podle skutečné události“ doslova nesnáším. Pojďme ale k samotnému ději tohoto filmu: úvodní pasáž se mi docela líbila, mělo to zajímavou atmosféru, ale potom nastal k mému překvapení docela velký útlum.

Následující hodina se totiž proměnila v poněkud nudnější přehlídku již mnohokrát viděných rádoby lekaček a přišlo mi, jako bych sledoval mix několika filmů (z nich Wan kopíroval osvědčené a již poněkud nudné scény, které už dnes asi jen málokoho vyděsí). Nerad bych se ho nějak dotknul, ale já se zhruba do 65 minuty docela nudil. Potom však nastal zlom a on nám opět naservíroval slušnou dávku ponuré atmosféry, která sebou konečně přinesla i toužebně očekávanou porci napětí. Což mi samozřejmě hned zvedlo náladu a já si začal dvojku konečně užívat.

Mohl za to samozřejmě i příchod manželů Warrenových. Přesně v tu chvíli jsem začal více vnímat všechny ty emoce, strach i „lásku“ mnohem intenzivněji, než tomu bylo v první polovině filmu. Nešlo sice o žádné galapředstavení, ze kterého bych se posadil na zadek, ale to byla ta správná cesta k úspěchu. Nicméně i tak si myslím, že jednička byla přece jenom lepší. Byla jen velká škoda, že si dvojka nedokázala udržet stejnou kvalitu po celou dobu. Klidně z toho mohla býti více než lehce nadprůměrná podívaná. Třeba se příště Wan polepší…

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat