0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 10. 2017

Paranormal Activity 3 (2011)

Katie a Kristi to neměly ani v dětství vůbec jednoduché…

Píše se rok 1988. Sestry Katie a Kristi bydlí se svou matkou Julií a jejím přítelem Dennisem docela klidný a harmonický život. Ovšem jen do doby, než si začne Kristi povídat se svým imaginárním kamarádem Tobym a v jejich domě se začnou dít podivné věci. Julie bere vše s nadhledem a snaží se Dennise přesvědčit, že je vše v pořádku a za vše můžou jen lehké otřesy půdy, ale ON se nehodlá s tímto tvrzením spokojit. Nainstaluje tedy po domě několik kamer a hodlá dokázat, že v jejich domě „úřadů“ nadpřirozené síly. V té chvíli však nemá ani tušení, jaké hrůzy se mu podaří zdokumentovat…



Režie: Henry Joost, Ariel Schulman
Rok výroby: 2011
Délka: 83 min
Země: USA

Hrají:
Lauren Bittner...(Julie)
Christopher Nicholas Smith...(Dennis)
Chloe Csengery...(Katie)
Jessica Tyler Brown...(Kristi)
Hallie Foote...(babička Lois)
...a další


Již v komentářích na předchozí dva díly (a jeden asijský bonus) jsem se zmínil, že zřejmě nikdy nebudu velkým příznivcem této „nervy drásající nudné“ série a bohužel ani po tomto dílu jsem svůj názor příliš nezměnil. Doteď nedokážu pochopit, co na tomhle tolik lidí vidí a jak mohli tvůrci všech dílů vydělat tak nehorázné prachy na něčem takovém. Found footage filmy však v posledních letech zaznamenali (ač je to k nevíře) opravdu značné úspěchy – tedy alespoň několik z nich určitě a Paranormal Activity patří mezi ně. Já však tento „BOOM“ rozhodně nesdílím a po zhlédnutí předchozích třech filmů (dvou amerických a jednoho japonského), jsem si prostě musel dát od této série oddych, abych načerpal potřebnou dávku trpělivosti na ty další…

Přiznám se bez mučení, že tento prequel však ve mně do jisté míry alespoň malý dojem skutečně zanechal. Již v předchozí části jsme se dočkali odpovědí na několik otazníků, kterými je tento příběh doslova přehlcen a tak jsem byl zvědavý, jak se ZLO terorizující obě sestry zrodilo. Sice bych uvítal obsáhlejší informace, ale dokázal jsem se spokojit i s jistým „přitvrzením“, které nám tento díl nabídl. Rozhodně sice nejde o žádné „hororové TERNO“ při kterém bych se schovával pod peřinu, ale zas na druhou stranu jsem se tentokrát ani moc nenudil. Pomalé stupňování agrese nadpřirozených sil v domě sebou konečně přineslo i mírný závan zajímavé atmosféry, kterou oba předchozí díly víceméně postrádali (dočkal jsem se u nich jen několika záchvěvů a to bylo sakra málo).

Ovšem i zde jsem byl nucen překousnout několik (ne)logických kiksů, které si pro nás scénárista a oba režiséři tentokrát připravili. Nejsem sice odborník na tehdejší technické vymoženosti (přestože jsem v době kdy se děj odehrával (1988), už chodil na základní školu), ale pochybuji, že by mohla mít rodina takové vybavení (nábytek) v domě a o tom kamerovém systému už asi mluvit netřeba. Co se hereckých výkonů týká, tak tady jsem byl docela mile překvapen a to zvláště co se představitelek těch dvou malých holek týče. Obě předvedly na svůj věk slušnou práci a ani dospělí jedinci mi nějak výrazně nevadili. Jen ten konec mohl ještě více vygradovat a byl bych (je to pro mne opravdu těžko vyslovitelné…) spokojen.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat