0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 9. 2017

Villmark (2003)

Přejete si upevnit pracovní kolektiv? Rozhodně nepořádejte teambuilding v norské divočině!!!

Zbohatlík a producent Gunnar připravuje novou reality show z drsného prostředí norské divočiny. Spolu se svým čtyřčlenným týmem se rozhodne utužit týmového ducha a zkusit si vše nanečisto ještě před natáčením. Bez mobilů, jídla, cigaret a alkoholu – vše pro přežití si musí obstarat sami. Zpočátku vše probíhá docela dobře, Gunnar se těší na „zálesácký život“ a pobyt ve své staré chatě u jezera, jeho noví zaměstnanci už však tolik optimismem nehýří. Zvláště když dva z nich naleznou opuštěný stan a z jezera vytáhnou mrtvou dívku. Navíc jim jejich šéf zakáže o všem mluvit před děvčaty z týmu a zakáže jim informovat policii. Vše prý hodlá udělat až po jejich čtyřdenním teambuildingu. Jejich vzájemná důvěra tím dostává první tvrdý direkt, který vyvrcholí divným chováním jejich šéfa. Stín podezření navíc začne narůstat poté, co začne docházet k podivným okolnostem a vyvrcholí zmizením jednoho z nich. Dobrodružný víkend se změní v zoufalý boj o zachování zbytku zdravého rozumu a samotného přežití…



Český název: Temné lesy
Režie: Pål Øie
Rok výroby: 2003
Délka: 85 min
Země: Norsko
Alternativní název: Dark Woods

Hrají:
Bjørn Floberg...(Gunnar)
Kristoffer Joner...(Lasse)
Eva Röse...(Elin)
Sampda Sharma...(Sara)
Marko Iversen Kanic...(Per)
...a další



Severské filmy jsou už nějakou dobu moje srdcovka a ty norské obzvláště. Mám mezi nimi spoustu oblíbených kousků, ale…V době kdy jsem pocítil jistý úpadek asijských hororů, jsem přesedlal právě ke skandinávským tvůrcům a Villmark byl zmiňován snad na každých hororových/filmových stránkách, kde jsem chodil (chodím), jako jedna velká pecka. Možná právě z toho důvodu jsem ho odložil na později, protože nepatřím mezi ty, kteří mají potřebu okamžitě vidět všechny novinky či sjíždět pouze filmy s největším hodnocením. Nechal jsem ho pěkně uzrát a jak vidno, jeho popularita během let mírně poklesla. Čímž se jen potvrdila má teorie, které se již řadu let snažím držet.

To však neznamená, že by Temné lesy byli špatným filmem. Jen jsem měl o něm vzhledem k té lavině komplimentů a chvalitebných komentářů dost odlišné představy a očekávání. Pål Øie mě však dokázal přesvědčit filmem Skjult, že dokáže doslova vymačkat atmosféru do poslední kapky a i tady si v tomto ohledu nevedl vůbec špatně. Drsné prostředí a vzrůstající panika/nedůvěra výrazně dopomohli k navození dusné atmosféry a naplno rozpohybovat divákovu představivost. To vše bylo v naprostém pořádku a náznaky něčeho „děsivého/tajemného“ byli plně dostačující.

Jenže se dle mého scénárista až moc snažil do děje procpat přehršel dialogů a rozvíjení jednotlivých postav – což sebou místy přineslo i nudnější pasáže. Vše se následně snažil zachránit na můj vkus až moc urychleným koncem, který mě prostě uspokojit nedokázal. Tedy alespoň ne natolik, abych o Villmarku mohl tvrdit, že je to nezapomenutelná pecka. V neposlední řadě jsem nebyl ani „na větvi“ z některých hereckých výkonů. Kristoffer Joner minimálně o třídu převyšoval zbytek osazenstva a navíc se mi coby postava – on jediný opravdu líbil. Takže pokud přejdu k finálnímu hodnocení, tak jsem byl bohužel mírně zklamán. Jde sice o lehce nadprůměrnou podívanou, ale žádná pecka to v mých očích prostě není!!!


Hodnocení:
65% 

Žádné komentáře:

Okomentovat