0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 9. 2017

Dorm, The (2014)

Krása a obdiv něco stojí! O tom se brzy přesvědčí nepříliš výrazná studentka Vivian, která právě dorazila na podivnou studentskou kolej…

Vivian přijíždí na novou univerzitu, kde se chce pokusit zbavit své úzkosti a depresí které ji poslední roky sužují. Antidepresiva, které bere, však moc nezabírají a stále častěji na sobě hledá nedostatky, které ji ještě více srážejí na kolena (po psychické stránce). Na univerzitní koleji se jí ujmou tři studenti, díky kterým začíná postupně nabývat ztracené sebevědomí a z šedé myšky se stává atraktivní dívka. Vypadá to, že popíjení „přírodního čaje“ má velice pozitivní účinky nejen na její psychiku, ale i tělesné parametry. Jenže nic netrvá věčně a postupem času začíná mít Vivian podivné vidiny a noční můry, v nichž se jí stále častěji zjevuje či promlouvá neznámá dívka. Stále více si začíná uvědomovat, že přestává být sama sebou a její přátelé jí tají něco děsivého…



Český název: Kolej
Režie: Rachel Talalay
Rok výroby: 2014
Délka: 80 min
Země: USA

Hrají:
Alexis Knapp...(Vivian)
Cassie Steele...(Sarah)
Rami Kahlon...(Heather)
Max Lloyd-Jones...(Phillip)
Jake Croker...(Marcus)
...a další


S horory natočenými pro televizní účely nemám skoro žádný problém, ale když jsem uviděl, že se na tomto kousku podílela stanice MTV, málem mě omývali. Už hodně dlouho jí mám odstraněnou z nabídky kanálů, protože mi začala lézt pěkně krkem. Místo hudby se tam totiž stále častěji začaly objevovat nejrůznější reality show (nejen s rádoby celebritami – co jí, jak oblékají své psy, atd…), což mě absolutně nezajímá. No a u sledování tohoto filmu jsem si připadal zrovna tak. Hlavně tedy na jeho začátku.

Z nepříliš kvalitní práce kameramana mě ihned začali bolet oči a to jsem ještě netušil, že s tím „hororem“ to tak žhavé nebude. Připadal jsem si jako bych sledovat telenovelu s Ošklivkou Betty, nebo jak se to jmenovalo. Hlavní hrdinka (tuctová holka) se díky pití „přírodního“ čaje a pleťové masce stane za pár dní školní „sexbombou“ a díky své tuposti prostě nevidí, že jí všichni využívají k/ke svému prospěchu a chtíči navštívit její kalhotky. Puberťáci možná zavýskají radostí, ale já se nudil jako prase. No, a aby se neřeklo, tak se tu objeví jedna mrtvola pomazaná kečupem a krvavé zápěstí. Teprve ve druhé polovině se dostavilo mírné (ale opravdu nepatrné) zlepšení a to díky nočním můrám a několika pokusům vylekat dvanáctileté publikum, pro které se to nejspíš točilo.

Mysteriózní nádech tak alespoň trochu vylepšil dosti bídné renomé, ale na průměrné ohodnocení to rozhodně nestačilo ani omylem. Zatím jsem totiž ještě nezmínil herecké výkony a to jen proto, že ani ty nestojí za řeč. Nebyla to sice vyložená tragédie a našel bych tu snad jednu/dvě osoby které nepřehrávaly, ale kvůli tomu určitě není potřeba pobízet ostatní, aby se na tento film ve svém volném čase podívali. O nic důležitého totiž nepřijdete! Kolej tak od odpadních paskvilů zachránilo jen několik sekund trvajících momentů, ve kterých se objevila ona „hororová atmosféra“ a zhruba dvacetiminutová pasáž uprostřed filmu, ve které se nejčastěji objevovaly vidiny/přeludy hlavní hrdinky a osud dívky Sarah. Jinak vážně bída. 

Hodnocení:
30%

Žádné komentáře:

Okomentovat