0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 9. 2017

Case 39 (2009)

Ne každé dítě s andělskou tvářičkou naplní váš život štěstím a láskou…

Sociální pracovnice Emily i přes svou obrovskou vytíženost dostane od svého kolegy na stůl další složku, což pro ní znamená další zanedbané, týrané či zneužívané dítě. Zpočátku z toho není vůbec nadšená, protože má nyní na starosti 38 dětí, ale když složku otevře a uvidí na fotce malou Lilith, zcela případu 39 propadne. Vypadá to, že je roztomilá holčička týrána a zanedbávána svými rodiči. Úřady však stojí na straně rodičů, protože neexistuje jediný důkaz (kromě zhoršeného prospěchu dívky), že by tato rodina nežila normálním životem. Emily je však přesvědčena o opaku a rozhodne se to dokázat. Jednoho večera se jí podaří Lilith zachránit život na poslední chvíli, protože její rodiče se jí rozhodli doslova upéct v troubě zaživa. Tento hrůzný čin nakonec přesvědčí byrokratické úřady, aby jí svěřili Lilith do péče. Velmi záhy však pozná, že s holčičkou není vše v pořádku, protože se okolo ní začnou dít podivné věci a umírat lidé. Co, nebo spíš koho si to ve skutečnosti přivedla domů? Za andělskou tváří se totiž skrývá nejděsivější noční můra jejího života…



Český název: Případ číslo 39
Režie: Christian Alvart
Rok výroby: 2009
Délka: 109 min
Země: USA/Kanada

Hrají:
Renée Zellweger...(Emily Jenkins)
Jodelle Ferland...(Lilith Sullivan)
Ian McShane...(detektiv Barron)
Bradley Cooper...(Doug)
Adrian Lester...(Wayne)
...a další


Docela dlouho jsem otálel s puštěním tohoto filmu, přestože jsem k tomu neměl žádný pádný důvod. Nemám totiž žádnou averzi vůči Renée Zellweger (moc tuto herečku neznám a Deník Bridget Jonesové jsem nikdy neviděl…), navíc mi filmy o „divných“ dětech nikterak nevadí. Jen prostě nebyla chuť a hlavně jsem svou pozornost věnoval jiným filmům. Poslední dobou jsem však už přesycen céčkovými monster filmy a tak jsem se rozhodl nasměrovat svou pozornost jinde a hlavně si dodělat pár restů (no vlastně jich mám celou hromadu, co se hororového žánru týče).

Nejčastěji je tento film porovnáván s Orphanem (který jsem viděl) a nezbývá mi nic jiného, než souhlasit s názory, že Case 39 je prostě po všech směrech slabší. To však neznamená, že by se Alvartovi nepodařilo natočit průměrnou podívanou, která by měla skončit někde v odpadkovém koši. Příběh nám místy nabídne docela zajímavou atmosféru, která se sice snaží rozpoutat psychologické peklo, ale vytvořené napětí hodně krát sráží na kolena nudnější pasáže a předvídatelné „lekačky“. Navíc mi přijde, že je zde i spousta nedotažených scén, které si zasloužily mnohem lepší zacházení a hlavně propracovanost.

Přitom taková scéna s troubou nevypadala vůbec špatně. Trošku to už však skřípalo v uvěřitelnosti momentů, kdy přišly o život některé postavy. Zvláště pak digitální sršni mi tam moc neseděli. No a pak mě samozřejmě zklamal úplný závěr, který byl na můj vkus až příliš pře digitalizován. Navíc ani s originalitou to zde nebylo zrovna nejrůžovější, ale už jsem si zvykl, že scénáristé často kopírují své kolegy, nebo sesmolí scénář po těžké kalbě. Nicméně Case 39 místy nabídlo divákovi docela zajímavou podívanou, herecké výkony taky nebyli nejhorší a našlo by se tu několik momentů, kvůli kterým stojí za to vidět tento film. Takže za mě průměrné hodnocení.

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat