0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 8. 2017

Bruiser (2000)

George A. Romero se tentokrát rozhodl vyměnit zombie žánr za psychologický thriller/horor, no a jak to dopadlo? 

Henry pracuje pro prestižní časopis Bruiser a je až naivním dobrákem, kterého většina lidí kolem jen využívá. Jeho šéf je naprostý idiot, který navíc spí s jeho manželkou, kolegové si z něj neustále dělají srandu a jeho nejlepší přítel ho bez jeho vědomí okrádá o peníze. Jednoho rána se však Henry probudí a s hrůzou zjistí, že je „bez tváře“. Místo obličeje se v zrcadle dívá na bílou masku, kterou nemůže sundat. Ztráta identity v něm probudí potřebu se „očistit“ a to jak duševně, tak i fyzicky. Rozhodne se proto pomstít všem, kteří mu nějak ublížili a snad se tím „vykoupí“…



Český název: Drtič
Režie: George A. Romero
Rok výroby: 2000
Délka: 99 min
Země: Francie / Kanada / USA

Hrají:
Jason Flemyng...(Henry Creedlow)
Peter Stormare...(Miles Styles)
Leslie Hope...(Rosemary Newley)
Nina Garbiras...(Janine Creedlow)
Tom Atkins...(detektiv McCleary)
...a další


George A. Romero nedávno bohužel zemřel a tak jsem se rozhodl, že složím tomuto skvělému režisérovi poctu tím, že se co nejdříve podívám na všechny jeho díla a vyplním tak své velké mezery na poli hororového žánru. Přestože mám skoro všechno – co kdy natočil, moc jeho filmů jsem zatím neviděl. Většina jeho filmů se totiž točí okolo zombie a jak už jistě většina z vás ví, tak já tento hororový subžánr moc nemusím. Přesto jsem však některá jeho díla viděl a i já je světe div se považuji za kultovní záležitosti.

Romero mě však už i párkrát přesvědčil, že umí točit i něco jiného, než jen filmy se zombíkama. Ne vždy však u diváků zabodoval tak jak by si přál a tenhle kousek je toho jasným důkazem. Mnozí totiž Drtiče považují za jeho vůbec nejslabší kousek. Mně osobně to však zas až tak hrozné nepřišlo. Ukázalo se však, že psychologický thriller nikdy nebude patřit mezi jeho silné stránky, což si následně uvědomil i on a raději se zase vrátil k točení filmů, které ovládá nejlépe (zombie). Děj se sice místy nehorázně vleče a nebýt nevěrné manželky a Stormareho, tak jsem asi v polovině usnul, ale hlavní hrdina dělal, co mohl. Nebo respektive na co herec Jason Flemyng má. Atmosféra nám však občas sebou přinesla i slušnou dávku napětí, což bylo samozřejmě jen a jen dobře. Na dobrý psychologický horor této porce však bylo žalostně málo. Místo toho se tu totiž objeví spousta hluchých míst, které prostě režisér nedokázal patřičně vyplnit.

Ještě štěstí, že zde byl i můj oblíbenec Peter Stormare. Ten u mě totiž zabodoval na plné čáře, stejně jako u holek které přefikl…Role slizáka a pěkného nadržence Milese mu neskutečně sedla. V neposlední řadě samozřejmě potěší i přítomnost horror/punkové skupiny The Misfits, která pro film složila stejnojmennou píseň a navíc se její členové objevili i v samotném filmu. Ano jsou to ti, jenž nám zahrají v závěru filmu na pódiu. Takže pokud se konečně dostaneme k závěrečnému ohodnocení, tak to vidím na čistý průměr.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat