0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 7. 2017

Get Out (2017)

Afroameričani jsou u této rodinky vždy vítáni s otevřenou náručí…

Fotograf Chris se rozhodl udělat další krok ve vztahu se svou přítelkyní Rose a souhlasil s návštěvou dívčiných rodičů. Ti žijí na venkově a rádi by ho poznali. Problémem ovšem je, že on je černoch a ona běloška. Chris má strach z toho, že by tento fakt nemuseli přijmout zrovna nejlépe, ale Rose ho ujišťuje, že její rodiče nejsou rasisti. Pár tak nakonec přece jen odjede a dočká se vřelého přivítání. Jediné co Chrise trochu zaráží je to, že zde mají „černé“ služebnictvo, které se chová velice podivně. Nehodlá však kazit zábavu a těch pár dní snad „přežije“ ve zdraví. Jenže čím déle zde Chris je, začne si všímat podivných náznaků i chování nejen jednotlivých členů rodiny, ale i lidí se kterými se zde seznámil. Rozhodne se tedy odjet zpátky domů, ale tento krok mu již nebude umožněn. Rose a její rodina mu ukáží svou pravou tvář i skutečné záměry…



Český název: Uteč
Režie: Jordan Peele
Rok výroby: 2017
Délka: 103 min
Země: USA

Hrají:
Daniel Kaluuya...(Chris Washington)
Allison Williams...(Rose Armitage)
Bradley Whitford...(Dean Armitage)
Catherine Keener...(Missy Armitage)
Caleb Landry Jones...(Jeremy Armitage)
LilRel Howery...(Rod Williams)
...a další


Get Out je další z řady filmů, o kterých jsem dřív, než jsem si jej pustil, slyšel většinou jen samé slova chvály. Samozřejmě nechyběli ani „výkřiky“ typu nejlepší horor roku, fascinující a dech beroucí podívaná, atd. No a já opět půjdu proti proudu, protože tento film mi ničím extra výjimečným nepřišel. Osobně jsem proti míchání ras a mnozí jenž mě znají, mě označují za „kovaného xenofoba“ (ač sám se nepovažuji za nějak zvlášť velkého rasistu), ale tohle se nesluší v rozebírání filmu více rozvádět. I proto jsem se snažil oprostit od všech svých předsudků a film (potažmo samotnou zápletku) si v rámci možností co možná nejvíce užít.

Problém ovšem nastal již při prvním seznámení s uhozenou rodinkou bělochů. Retardované dialogy a nepříliš přesvědčivé herecké výkony většiny zúčastněných mi prostě hned ze startu házeli klacky pod nohy. Paradoxně to byl právě představitel hlavního hrdiny Daniel Kaluuya, kdo podal nejlepší výkon ze všech a komu jsem fandil, aby ty pošuky zamordoval co možná nejbrutálnějším způsobem. Přestože je Get Out nejčastěji přirovnáván ke Stepfordským paničkám, tak svou kvalitou k nim má hodně daleko a to na všech frontách. Pár usměvavých laciných hlášek a sexistických narážek totiž ještě neudělají z průměrné zápletky – bomba příběh.

Já se tedy ptám, kde je ta parádní a nezapomenutelná atmosféra? Kde je na fascinující zápletka a nezapomenutelné vyvrcholení? Asi jsem se díval na jiný film. Get Out v mých očích není ničím jiným, než průměrným filmem, který se sice snaží šokovat svou „scifi“ pointou, ale vzhledem k tomu, že podobných filmů existuje už několik a mnohem lépe provedených, na něm nic výjimečného nevidím. Snad jen ten „rasismus“ a dobře využité paroží…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat