0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 6. 2017

Pumpkinhead: Blood Feud (2007)

Letité spory dvou rodinných klanů ukončí až příchod démona pomsty. Ten však rázně pročistí jejich řady…

Ricky McCoy je bláznivě zamilován do pohledné Jodie. Vše by bylo naprosto v pořádku, kdyby mezi sebou McCoyové a Hatfieldové nevedli již řadu let násilné spory. Neustálé osočování, hádky a bitky mezi jednotlivými členy jejich klanů, jsou tedy velkou překážkou. I proto musí svou vzájemnou lásku skrývat. Jednoho večera mají milenci schůzku v nedalekém lese, ale dojde k obrovské tragédii. Bratři Jodie jí totiž sledovali a chtěli násilně ukončit jejich románek. Jenže dojde k nešťastnému úmrtí Rickyho mladší sestry a zdrcený mladík se odhodlá k zoufalému činu. S nehybným tělem své sestry navštíví místní čarodějnici Haggis a žádá, aby pro něj vyvolala démona pomsty. Nedbá varování Eda Harleyho, který ani po své smrti nenašel klid a coby přízrak se toulá neustále po okolí. Pumpkinhead tak znovu rozpoutá krvavá jatka a rodinu Harfieldů čekají opravdu krušné chvíle. Mají totiž za to, že za nenadálé úmrtí některých členů svého klanu můžou právě McCoyové a i oni touží po krvavé odplatě. Démon pomsty však nectí žádná pravidla a odstraní každého, kdo se mu postaví do cesty. McCoyové a Hatfieldové tak budou muset zakopat válečnou sekyru a pokusit se spolupracovat, jinak to bude znamenat konec obou rodin…



Český název: Démon pomsty: Krvavá lázeň
Režie: Michael Hurst
Rok výroby: 2007
Délka: 95 min
Země: Velká Británie / USA

Hrají:
Amy Manson...(Jodie Hatfield)
Bradley Taylor...(Ricky McCoy)
Rob Freeman...(šerif Dallas Pope)
Bob Gunter...(Pumpkinhead)
Lance Henriksen...(Ed Harley)
...a další


Jeden by si řekl, že po zhlédnutí třech předchozích dílů, nám už tato série nemohla nabídnout nic nového. Což je taky svým způsobem pravda, ale štafetový kolík přebrali po Američanech Britové a ti si vzpomněli na „nesmrtelný příběh“ Williama Shakespeara Romeo a Julie. Když jsem si tento fakt přečetl ještě před spuštěním filmu, musel jsem si jen poklepat na čelo. Doslova nesnáším romantiku v kombinaci s hororem a již dopředu jsem byl připravený tento díl rozcupovat na kousky. Naštěstí se Michael Hurst snažil alespoň částečně zůstat věrný původní myšlence tohoto filmu a tak se kromě rodinných nesvárů dočkáme i (béčkové) krvavé podívané. Což bylo jeho jediné štěstí.

Začátek mě totiž nechal zcela chladným a to především díky nepříliš přesvědčivým hereckým výkonům většiny zúčastněných. Připadal jsem si jako bych sledoval jakousi variaci na telenovelu a měl jsem sto chutí to vypnout. Akce pořádně žádná, pěstní bitka na veselce ve mně vyvolávala spíš záchvat smíchu, než abych se u ní pobavil a navíc mi tu nebylo ani moc postav vyloženě sympatických. Pak ale přišla na řadu návštěva lesní chatky a naší staré známé čarodějnice. Od té chvíle šla úroveň celého příběhu o trochu výše a já se začal i konečně bavit.

Samozřejmě nesměl chybět gumový démon (na jeho vzhled jsem si však již zvykl díky předchozím dílům, takže mě vyloženě nepohoršoval). Kupodivu však tentokrát dostal příležitost se pořádně vyřádit a počet mrtvých tu byl opravdu vysoký. Postupná eliminace Hatfieldových byla navíc konečně doprovázena i docela slušnou atmosférou, kterou jsem tam do té doby postrádal. Krev stříkala na všechny strany, kusy těl létali rovněž – takže já si stěžovat nemohl (konečně!!!). Navíc tu nechyběl ani Lance Henriksen, ale ten zde dostal na můj vkus žalostně málo prostoru. Spíš tu byl jen jako maskot této série a pro lepší sledovanost. Takže v konečném zúčtování se nakonec opět přikloním k průměrnému ohodnocení. I tak však doufám, že tímto dílem Tykvohlav skončí…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat