0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 5. 2017

Silent Hill: Revelation 3D (2012)

Silent Hill tě volá, Silent Hill tě chce! Neschováš se, neutečeš…

Rose se nakonec podařilo dostat svou adoptivní dceru Sarah ze spárů temného Silent Hillu, ale jen za cenu vlastního setrvání v tomto „pekle na Zemi“. Cristopher se však s tímto faktem nikdy nesmířil, přesto mu nezbylo nic jiného, než neustále měnit identitu i místa svého pobytu. Kult fanatiků se totiž i nadále snaží získat Sarah do svých spárů stejně jako tvorové temnoty. Nyní si tedy říkají Harry a Heather, ovšem ani ve svém novém domově nejsou v bezpečí, což poznají záhy po svém příjezdu. Harry zmizí a Heather je kontaktována soukromým detektivem, který jí poví pravdu o jejím původu i nebezpečí, které na ní čeká a jenž neustále vidí ve svých vidinách. Dívka totiž trpí ztrátou paměti a nepamatuje si nic z toho, co se před časem v Silent Hillu odehrálo. Otec se jí totiž vždy snažil chránit a spoustu věcí ji zamlčel. Jenomže prolínání napříč „dimenzemi / sférami“ je stále častější a Heather musí neustále čelit útokům temnoty i intrikám kultu. I přes nebezpečí se nakonec vydává do Silent Hillu se svým spolužákem Vincentem, protože potřebují nalézt druhou část vzácného talismanu, který by mohl navždy zrušit Alessino prokletí i ponurý Silent Hill a navíc by mohla osvobodit oba své adoptivní rodiče. Jenže temnota i kult si pro dívku připravili nejedno nemilé překvapení a neobejde se to ani bez zrady…



Český název: Návrat do Silent Hill 3D
Režie: Michael J. Bassett
Rok výroby: 2012
Délka: 95 min
Země: USA / Francie / Kanada

Hrají:
Adelaide Clemens...(Heather / Alessa / Sharon)
Sean Bean...(Harry / Christopher)
Kit Harington...(Vincent)
Carrie-Anne Moss...(Claudia Wolf)
Malcolm McDowell...(Leonard)
Radha Mitchell...(Rose Da Silva)
...a další


Když vznikl druhý Silent Hill, řekl jsem, že se na tento film snad ani nikdy nepodívám. Nejsem žádným zarytým fandou herní série ani prvního dílu. Přestože mám několik dílů (her) doma, hrál jsem kdysi dávno jen jedničku a nějak závratně mě to neokouzlilo. Což mělo samozřejmě i za následek, že jsem se poté docela ztrácel v samotném filmu a dost dlouho mi trvalo, než jsem některé věci pochopil. Nakonec však zvítězila má zvědavost (když už mi vyskočila dvojka v mém náhodném pořadníku) a přece jenom jsem se rozhodl, že se na ní podívám.

Dost mě však odrazovalo i samotné nízké hodnocení a nepříliš lichotivé recenze či komentáře. Přesto musím po zhlédnutí tohoto pokračování konstatovat, že jsem tedy rozhodně čekal mnohem horší podívanou, než se mi nakonec dostalo. Zas až taková hrůza či snad katastrofa to nebyla a dokonce jsem v určitých pasážích nalezl i jistý druh zalíbení. Je sice očividné, že se tvůrci snažili co možná nejvíc přiblížit jedničce a mnohé scény jsou si dost podobné, ale našlo by se tu i několik velice zajímavých scén a především bizarních monster – které mě doslova okouzlili. Navíc Michael J. Bassett není vůbec špatný režisér, což mi už několikrát dokázal a ani tady mě vyloženě nezklamal. Přestože si vzal docela velké sousto a oproti jeho minulým filmům se musel poprat z dosti zapeklitou „látkou / příběhem“, tak z toho nakonec dokázal celkem šikovně vybruslit.

Ponurá atmosféra by se tu místy našla, několik nechutností jakbysmet a co víc ani jsem se u toho zas až tolik nenudil. Je ovšem pravdou, že i zde jsem narazil na několik nelogických špeků a nudných míst, bez kterých bych se klidně obešel. Kupříkladu digitální „pavouk“ byl hodně směšný, ale zas na druhou stranu tu dostal slušný prostor samotný Pyramidhead a jeho finální souboj s proměněnou Carrie-Anne Moss byl hodně vydařený. Co mě však zklamalo asi nejvíc, byl žalostně malý prostor, který dostala má oblíbenkyně (a nejen z prvního dílu) Radha Mitchell. Na ní jsem se popravdě těšil nejvíc. Sean Bean mi to alespoň ze začátku trošku vynahradil, ale jak se ukázalo i on patřil jen k vedlejším postavám. Což ovšem vedlo k nemilému zjištění, že tentokrát byla do hlavní role pasována Adelaide Clemens. Tuhle herečku jsem do této doby moc neznal a bohužel si nevedla zrovna nejlépe. Její výkon nebyl sice vyloženě tragický, ale hodně průměrný.

Takže pokud přejdu k finálnímu ohodnocení, tak vyloženě zklamán jsem nebyl a dokonce si myslím, že si dvojka zaslouží průměrné hodnocení. Jistě se mnou mnozí nebudou souhlasit, ale já zde skutečně narazil na několik světlých okamžiků či morbidních situací, kvůli kterým nakonec nelituji, že jsem tento díl viděl. Což znamená, že tentokrát půjdu proti proudu a tu padesátku prostě dám!

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat