0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 5. 2017

Ginger Snaps (2000)

Harmonický leč dost podivný život dvou sester razantně ovlivní útok vlkodlaka, který jednu z nich zle poraní…

Sestry Fitzgeraldovy jsou zcela odlišné než většina jejich vrstevníků. Především pak jejich zájmy. Nemají žádné kamarády, škola je nebaví, rodiče vnímají jako ten nejrušivější element na světě a jediné co je doslova fascinuje je SMRT a vše okolo ní. Šestnáctiletá Ginger právě dostala menstruaci, což má za následek, že jí během noční procházky parkem napadne a zle potrhá podivný tvor. Ona i její o rok mladší sestra Brigitte vyváznou jen zázrakem ze spárů tohoto tvora, ale je jim ihned jasné co se stalo. Napadl je vlkodlak a je jen otázkou času, kdy u Ginger začne proměna. Zoufalá Brigitte se snaží najít nějaký způsob, jak tomu zabránit, ale její sestra jí to vůbec neulehčuje. První náznaky proměny už totiž začaly, což zapříčiní u Ginger zhoršené chování a chuť po krvi. Je jen otázkou času kdy se promění v krvelačnou bestii a každý v jejím dosahu se ocitne ve smrtelném nebezpečí…



Český název: Moje sestra vlkodlak
Režie: John Fawcett
Rok výroby: 2000
Délka: 108 min
Země: Kanada / USA

Hrají:
Emily Perkins...(Brigitte)
Katharine Isabelle...(Ginger)
Kris Lemche...(Sam)
Mimi Rogers...(Pamela)
Danielle Hampton...(Trina)
John Bourgeois...(Henry)
...a další


Moje sestra vlkodlak je jednou z prvních hororových sérií, které jsem viděl celé. Je to už nějaká doba, co jsem shlédl všechny tři díly a tak jsem se rozhodl oživit si vzpomínky a napsat pár řádků. Začátek filmu, potažmo většina děje je pro EMO populaci jako stvořená. Nicméně i já patřím k těm, kterým se film docela líbí a hodnotí ho jako průměrný hororový počin. Zvláště pak způsob jakým byl tento film natočen. Přijde mi, že spíše než o čistokrevný horor jde o černou komedii s hororovými prvky. Divák se tu dočká několika situací, které ho spíše než vystraší – rozesmějí. Zvláště pak aktivity samotných sester a jejich obliba fotit se v nejrůznějších morbidních polohách.

SMRT je doslova fascinuje a některé momentky byly opravdu povedené. Neuznávám sice EMO styl, ale do tohoto filmu se dokonale hodil. Herecké výkony obou filmových sester jsou na velice slušné úrovni (především pak Emily Perkins, ale Katharine Isabelle mě zase okouzlila svým půvabem). Dokonce i hlášky, které se zde objeví, jsou místy opravdu trefné a dokázaly mě rozesmát. Po této stránce si nemůžu stěžovat. Chvílemi se tvůrcům dokonce podařilo vytvořit i potřebné napětí, což příjemně prokrvilo chvílemi stagnující atmosféru.

Horší to už je s vizuální podobou samotného vlkodlaka, který je doslova katastrofální. Viděl jsem už dost filmů s vlkodlačí tématikou, ale zdejší proměna a hlavně podoba se mi vůbec nelíbila. Chápu, že zde nechtěli přemrštěné digitální efekty, ale už jsem viděl mnohem lepší vlkodlačí masky. Tohle je sice jedna z mála černých kaněk, které jsem tu našel, ale dost podstatná. Ginger Snaps však i přesto řadím mezi lehce nadprůměrné podívané.

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat