0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 4. 2017

It Waits (2005)

Autonehoda jí poznamenala natolik, že flaška alkoholu se pro ní stala nejvěrnější společnicí. Nyní však musí čelit mnohem horšímu protivníkovi, než je její černé svědomí. Uprostřed lesů se rozhoří souboj z monstrem, které má ze všeho nejraději zabíjení…

Danny se vzpamatovává z tragédie, při níž přišla o život její nejlepší kamarádka. Hrál v tom roli alkohol a následná autonehoda. Neustálé výčitky a nečisté svědomí jí tíží ještě dnes a flaška je její nejvěrnější společnicí i dnes. Sice pracuje jako ranger na odlehlé strážní věži uprostřed hlubokých lesů, ale jen málokdy je střízlivá. Jedinou společnost jí dělá papoušek a občas se za ní staví její kolega Justin, který je do ní zamilovaný. Tato idylka uprostřed nádherné přírody se však brzy změní. Před dvěma roky se totiž dostalo na svobodu stvoření, které nepochází z tohoto světa a ze všeho nejraději má rádo zabíjení. Až doteď se drželo v pozadí a občas zabilo nějakého toho turistu, ale nyní zaměří pozornost na samotnou Danny. Brzy se rozhoří boj o holé přežití, které může přežít jen jeden z nich…



Režie: Steven R. Monroe
Rok výroby: 2005
Délka: 88 min
Země: USA

Hrají:
Cerina Vincent...(Danielle 'Danny' St. Claire)
Dominic Zamprogna...(Justin Rawley)
Greg Kean...(Rick Bailey)
Eric Schweig...(Joseph Riverwind)
Matt Jordon...(monstrum)
...a další


Steven R. Monroe mi rozhodně není neznámý a viděl jsem už od něho několik filmů. Zvláště jsem si oblíbil jeho remake I Spit on Your Grave a jeho následné pokračování. I proto jsem do tohoto filmu vkládal velké naděje, že se dočkám další slušné podívané. It Waits jsem opravdu dlouho odkládal, ale dnes na něj přece jenom přišla řada. Trošku mě totiž od něj odrazovalo nízké hodnocení, ale já přesto věřil, že mě Monroe prostě nezklame. Vyložená tragédie to sice nebyla, ale že bych byl zrovna dvakrát nadšený? To rozhodně ne!

Asi největším plusem tohoto filmu je prostředí, kde se děj odehrává. Pěkná příroda je vždycky bonus navíc, ale od hororu přece jenom divák očekává něco lepšího. Zvláště co se atmosféry a napětí týče. No a toho tu bylo sakra málo. Objevilo se tu sice několik velice slibných situací, ale převládaly hlavně ty nudnější. Na můj vkus se tu až moc soustředili na minulost hlavní hrdinky a její „lovestory“ s kolegou. Kdyby jí hned přefikl a pak se šlo na střet s monstrem, neřekl bych ani „popel“. Jenže ta omáčka kolem byla jaksi navíc. Dočkáme se zde totiž i několika masakrů, jenže samotné efekty a především styl natáčení mord scén, byli opravdu žalostné. Ani by mi tak nevadila očividná gumovost, ale strašně mi vadil ten chaotický styl natáčení a střihu. Místy to bylo hrozně nepřehledné, až z toho doslova boleli oči.

Do hlavní role byla obsazena sice vnadná Cerina Vincent, ale tato herečka se moc na tahounku celého filmu nehodí. Mnohdy totiž byla dost prkenná. Vzpomínám si však na její účast v Cabin Fever a tak jsem jí prostě chtěl dát šanci. Jenže ve chvíli kdy se vydala na cestu pomsty, jsem se musel jen potutelně usmívat. Už mi chyběl jen červený pásek kolem hlavy a měli jsme tu mix Ramba a Dutche. Ovšem tento klon byl dost chabým pokusem, stvořit pořádnou ženskou hrdinku, která to natře dalšímu filmovému monstru. Cerina se totiž víc hodí do komedií, nebo krátkých vedlejších rolí, než aby na ní stál celý film. It Waits tak nedosáhl ani průměrné úrovně, což mě sice mrzí, ale na druhou stranu to vyložená tragédie nebyla.


Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat