0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 4. 2017

Dead Silence (2007)

I samotný James Wan si vybere občas slabší chvilku. A nebo ne…?

Mladý manželský páreček Jamie a Lisa si užívají pohodlný a ničím nerušený život a rodinnou harmonii. Jednoho večera jim však někdo za dveřmi nechá balík bez vzkazu, ve kterém naleznou břichomluveckou loutku. Jamie si jen na chvíli odskočí do bistra pro objednané jídlo, ale když se vrátí zpět do bytu, nalezne svou ženu mrtvou s vyříznutým jazykem. Kdo to udělal? Policie a především detektiv Lipton který případ vyšetřuje, podezřívá hlavně samotného Jamieho. Ten se však nehodlá smířit s tím, že nikdo nic nedělá a rozhodne se pátrat na vlastní pěst. Především je potřeba zjistit, odkud pochází ona loutka, protože se smrtí jeho ženy musí mít nějakou spojitost. Ke svému překvapení zjistí, že pochází z jeho rodného městečka Ravens Fair. Ihned se tam tedy vydává, narychlo se zastaví za svým nemocným otcem a jeho novou manželkou Ellou a pustí se do pátrání. Má však v patách detektiva Liptona, který doufá že jej chytí při zahlazování nějakých stop. Během pátrání se Jamie dozví o jisté Mary Shaw. Ženě, která se před mnoha roky živila jako břichomluvkyně a o níž dodnes kolují podivné historky. Dodnes ve většině obyvatel budí její jméno hrůzu a nikdo se jej neodváží vyslovit nahlas. Má snad ona či její duch co do činění s vraždou Lisy?



Český název: Zlověstné ticho
Režie: James Wan
Rok výroby: 2007
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Ryan Kwanten...(Jamie Ashen)
Donnie Wahlberg...(detektiv Lipton)
Judith Roberts...(Mary Shaw)
Amber Valletta...(Ella Ashen)
Bob Gunton...(Edward Ashen)
...a další


Režiséra Wana a scénáristu Leigha Whannella asi netřeba moc představovat. Tato dvojice spolupracovala už na filmech Saw či Insidious – kdo tyto filmy nezná, měl by to ihned napravit! Takže jsem se samozřejmě na jejich další film velice těšil, zvláště když mám rád zápletky, v nichž figurují panenky. Bohužel tentokrát musím konstatovat, že jsem byl spíše zklamán. Mě samotného totiž tento kousek vůbec nechytl. Během jeho sledování jsem měl několikrát co dělat, abych u něj neusnul. Režisér se sice hodně snažil, aby vytvořil skličující atmosféru, ale mockrát se mu to nepodařilo.

Byl z toho sice cítit jejich nenapodobitelný styl a samozřejmě nechybělo ani „šokující“ rozuzlení příběhu, ale nejvíce mi na nervy lezla prostřední pasáž. Právě proto, že byla zdlouhavě nudná, nic zajímavého se v ní nedělo a teprve s vyprávěním o samotné Mary Shaw se konečně daly věci do pohybu. Neočekával jsem žádná krvavá jatka, to není Wanův styl, ale tady si prostě vybral slabší chvilku. Přitom v Insidious ukázal, že točit duchařiny umí a opravdu velmi dobré. Nešlo si prostě nevšimnout, že místy byla zápletka až zbytečně moc překombinovaná, jakoby samotní tvůrci ani nevěděli, co vlastně chtějí točit.

Navíc jak už jsem poznamenal, samotná atmosféra byla hodně nevyvážená a mnohdy jsem měl obavy, že na ní prostě zapomněli. Když k tomu připočítám i dost průměrné herecké výkony, nemohl jsem prostě být spokojený. Někomu tohle prostě může stačit ke spokojenosti, ale na mně to moc velký dojem neudělalo. Přitom jsem na Zlověstné ticho slyšel vesměs jen samé pozitiva. Leč já mám zřejmě zcela odlišné chutě. Nejde prostě o nic víc, než obyčejný průměrný kousek, který zase dlouho nepotřebuji vidět. Je to vážně škoda, protože já se tak těšil...


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat