0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 3. 2017

Sundo (2009)

SMRT se nenechá obelstít ani na Filipínách! Kdo naruší její plány, ten za to zaplatí strašlivými muky…

Když se Louella objeví v domě sourozenců Romana a Isabel, vzplane ve slepé dívce jiskřička naděje, že by mohla znovu vidět. Je však potřeba přemluvit jejího bratra, aby se s oběma ženami vydal do Manily k doktorovi, který by mohl Isabel pomoci. Romano se však dosud nevzpamatoval z traumatického zážitku, kdy jen o vlásek unikl smrti během své služby v armádě. Od té chvíle tvrdí, že vidí duchy, uzavřel se do sebe a z domu prakticky nevychází. Nakonec se nechá přemluvit a společně s Louellou, Isabel, známou Lumen, jejím synovcem Ericem a řidičem dodávky Bastem vyráží směr Manila. Po cestě ještě přiberou ctižádostivou rádoby herečku Kristinu, která v dešti postávala u kraje silnice. Během jízdy se na poslední chvíli vyhnou smrtelné nehodě, kterou by s největší pravděpodobností nikdo z nich nepřežil. Dopomohla k tomu Romanova předtucha / vize, kterou měl chvíli předtím. Jenomže tím narušili plán SMRTI, která se jen tak snadno nenechá obelstít. Pro všechny přeživší si přichystala ještě ukrutnější osud…



Režie: Topel Lee
Rok výroby: 2009
Země: Filipíny

Hrají:
Robin Padilla...(Romano)
Rhian Ramos...(Isabel)
Sunshine Dizon...(Louella)
Mark Bautista...(Baste)
Katrina Halili...(Kristina)
...a další


Během nedávného filmového večera s přáteli, který jednou za čas pořádáme, někdo „vytáhl ze šuplíku“ tento asijský kousek, o kterém jsem až dosud neměl ani tušení. Nejčastěji je mnohými označován za filipínskou napodobeninu série Final Destination a já jakožto fanda Nezvratného osudu, jsem byl samozřejmě zvědavý, jak mu dokáže Sundo konkurovat. Samozřejmě jsem si nemohl nevšimnout, že na internetu je nejčastěji uvedena délka trvání filmu 161 minut, ale jak ono večera, tak i během mého pátrání na netu, jsem měl možnost shlédnout jen cca poloviční stopáž a i to mi bohatě stačilo. Nevím zda ta 161 minutová skutečně existuje, ale já se musel spokojit s 86 minutovou (stejně jako je uvedeno na CSFD).

Nevím, možná za to mohl fakt, že je zaškatulkován do kategorie PG-13 a tak se musel sestříhat, ale to jsou jen mé nepodložené spekulace. Každopádně na mě Sundo moc velký dojem neudělal. První polovina filmu je doslova slabá jak neslazený čaj a připadal jsem si během těch prvních dvaceti – třiceti minut, jako bych sledoval nějakou telenovelu. Dramatické dialogy pro puberťáky na mě moc velký dojem neudělali, stejně jako nekonečné přípravy na cestu. Pořád se jen řešilo, zda může s nimi jet ten či onen, že by se měl hlavní hrdina okoupat protože smrdí, atd. Když už se konečně začalo něco dít, byl jsem na pokraji polospánku.

Naštěstí po nepříliš přesvědčivé autonehodě (vizi) a následném zjevení několika duchů (poslů smrti), se zlepšila i samotná atmosféra. Divák je sice ve většině případů smrti některé z postav ochuzen o to nejlepší střihem, ale přece jenom z toho byla cítit jistá přítomnost napětí a pokusů navodit strach. Duchové se zjevovali celkem často, někteří vypadali dobře (jejich masky), jindy si divák musel vystačit jen s náznaky. Co mi však vadilo asi nejvíc, bylo to, že nám nebyly nabídnuty důmyslné /zlomyslné náhradní mord scény, jako tomu bylo v případě Nezvratných osudů. Zde mi tyto důležité momenty přišli dost odbyté.

Sundo tak nenaplnil mé očekávání ani z poloviny. Rád se občas podívám i na filmy z „exotického“ prostředí, ale už jsem viděl mnohem lepší asijské duchařiny. Postrádal jsem potřebnou atmosféru i dobré herecké výkony, takže jen díky zajímavému konci tomu nakonec dám alespoň lehce podprůměrné hodnocení.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat