0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

22. 3. 2017

Saw VI (2009)

Hoffman dokázal porazit svého soka Strahma, ale Jigsaw si pro něj připravil ve své závěti ještě jednu zkoušku...

Agent Strahm nepochopil svou poslední zkoušku a zaplatil za to životem. Pro své kolegy se však stává hlavním podezřelým, jelikož samozřejmě o jeho smrti nemají ani tušení. Toho samozřejmě hodlá Hoffman využít a chystá se uskutečnit poslední Jigsawovo přání. Od jeho bývalé manželky Jill dostane pět obálek, ve kterých jsou fotografie dalších nebohých obětí, které se stanou součástí zvrácené hry. Důležitou roli v ní hraje šéf pojišťovny, který svým nekompromisním chováním odsoudil mnoho lidí k jejich záhubě. William bude muset projít řadou zkoušek, ve kterých bude rozhodovat nejen o svém osudu, ale i osudech lidí, které velmi dobře zná. Ani Hoffman však nebude mít pokoj, protože agent Erickson začíná mít pochyby, že by jeho podřízený Strahm byl skutečně pomocníkem skládačkového vraha. Navíc zůstává ve „hře“ i šestá obálka, kterou si Jill ponechala…



Režie: Kevin Greutert
Rok výroby: 2009
Délka: 90 min
Země: Kanada / USA / Velká Británie / Austrálie

Hrají:
Tobin Bell...(Jigsaw / John)
Costas Mandylor...(Hoffman)
Betsy Russell...(Jill)
Mark Rolston...(Erickson)
Peter Outerbridge...(William)
...a další


Nikdy jsem nebyl velkým příznivcem série SAW a nikdy nebudu. Tentokrát se mi však tenhle díl docela líbil a myslím si, že ostudu svým kolegům rozhodně neudělal, ba co víc, že je lepší než většina dílů předchozích. Na první díl (který považuji za vůbec nejlepší) však nemá, to bych ho zas zbytečně nadhodnocoval. Do režisérského křesla tentokrát usedl Kevin Greutert, který spolupracoval na všech předchozích dílech této série jako hlavní střihač. Ukázal se být tou správnou volbou a já jsem za to nesmírně rád.

Přesto jsem si nemohl nevšimnout, že velké množství lidí tento film odsoudilo. Nicméně Greutert potažmo oba scénáristé se snažili poučit z předchozích chyb a tentokrát se snažili více do děje zapojit i samotného Johna Kramera. Samozřejmě to bylo za pomoci vzpomínkových scén, ve kterých nakoukneme do dávné historie skládačkového vraha, který nám ukáže co všechno ho spojovalo s lidmi, které si vybral pro tuto hru. Navíc se opět dozvíme něco o Hoffmanovi a Amandě, což musím rovněž přičíst k dobru. Pomalu ale jistě do sebe začali zapadat všechny střípky této skládačky, ale opět se vyklubalo několik dalších otazníků…

Pasti jsou zde docela solidní, přežije tu víc lidí – protože záleží vždy na svědomí a volbě někoho jiného a ten závěr mě rovněž potěšil. Musím říct, že tentokrát jsem se opravdu moc nenudil. Na morbidnosti se ani zde rozhodně nešetřilo, což jistě ledaskoho potěší. Přesto si nelze nevšimnout, že tvůrcům už pomalu docházejí nápady. Vzhledem k otevřenému leč velice slušnému konci, bylo naprosto jasné, že bude brzy následovat další pokračování. Víc bych snad ani nechtěl prozrazovat, protože tohle určitě stojí za shlédnutí. Nedbal jsem hodnocení na internetu a nelitoval jsem. Já byl spokojený a klidně dám nadprůměrné hodnocení. Protože šestka mě potěšila mnohem více, než dvojka, trojka, čtyřka i pětka.


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat