0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

20. 2. 2017

Ghost Ship (2002)

Většina pohřešovaných lodí se „neztratila“ bezdůvodně. Tato ale raději neměla být nikdy nalezena...

Kapitána Murphyho a posádku jeho lodi kontaktuje neznámý mladík Ferriman, který jim poví podivnou historku o neznámé lodi bez posádky, kterou viděl při svém přeletu nad Beringovým mořem. To samozřejmě zaujme jejich pozornost, protože oni se živí hledáním „ztracených lodí“. Domluví se na procentech z případného nálezu a vydají se vstříc novému dobrodružství. Skutečně se jim podaří narazit na zrezivělý (kdysi) luxusní italský parník Antonia Graza, který se ztratil v roce 1962. Propuká prvotní nadšení a následuje průzkum lodi. V útrobách lodi se jim podaří nalézt hotový zlatý poklad, ale kromě něj najdou i několik mrtvých těl, které zde jsou sotva pár měsíců. To je samozřejmě znepokojí, ale rozhodnou se uplatnit nárok na odměnu a odvést loď do nejbližšího přístavu. Jenomže to bude vyžadovat mnoho oprav a navíc se zdá, že s lodí není všechno v pořádku. Jakoby si „žila“ vlastním životem a postupně jim začala odkrývat svou hrůznou minulost. Navíc po nich něco chce, něco co je pro člověka nejdůležitější – jeho duši. Boj o holé přežití může začít…



Český název: Loď duchů
Režie: Steve Beck
Rok výroby: 2002
Délka: 91 min
Země: USA / Austrálie

Hrají:
Julianna Margulies...(Epps)
Gabriel Byrne...(Murphy)
Ron Eldard...(Dodge)
Desmond Harrington...(Ferriman)
Isaiah Washington...(Greer)
Emily Browning...(Katie Harwood)
...a další


Ještě než jsem tento film viděl poprvé, slyšel jsem na něj od lidí z mého okolí vesměs samou chválu. Tu a tam narazím na nějakou povedenou duchařinu a „loď duchů“ si mě získala svým námětem. Zvláště když samotný začátek s drátem vypadal velice slibně a docela mě dokázal navnadit. Zrezivělé prostředí lodě a postupné poodhalování minulosti – zde si tvůrci nevedli vůbec špatně. Zvláště když si mnohdy vystačili s pouhými náznaky. V tu chvíli jsem pocítil zajímavou atmosféru a těšil se na další nezapomenutelnou podívanou.

Jenže postupem času začalo mé nadšení uvadat a děj se pro mě změnil v jakési duchařské „karaoke“. Bylo zajímavé sledovat, co se odehrálo na lodi po úvodní scéně, ovšem počáteční napětí začalo pomalu opadat. Sice se začínal snižovat počet živých postav a občas se objevila i nějaká ta „lekací“ scéna, ale já se začal stále více nudit. Přece jenom jsem očekával větší nával mrazivé atmosféry a povedených lekaček. Navíc mě nějak neuchvátili ani herecké výkony většiny zúčastněných.

Bohužel stále více jsem začal narážet na ono pověstné „klišé“, které bylo k vidění už jinde a nic šokujícího už prostě nepřišlo. Což bylo opravdu škoda. Doslova jde o promarněnou šanci, ze které se dalo vytěžit mnohem více. Zvláště když se tu sešla docela dobrá parta herců a hereček. Jenomže to by si scénárista nesměl vyplýtvat všechny nápady hned na začátku. Navíc ani samotný režisér mu zrovna moc nepomohl. Je to vážně škoda, ale já už viděl mnohem lepší duchařiny o strašidelných lodích. Takže je mi líto, ale nestačilo to ani na průměr.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat