0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 1. 2017

Village, The (2004)

 Nechoďte do lesa! Jinak „Ti, o nichž se nemluví“ přijdou a všechny potrestají…

Slepá dívka Ivy žije se svou rodinou a dalšími lidmi v uzavřené komunitě. Jejich vesnici obklopují husté lesy a oni se snaží žít poklidným životem, držíc se jasných pravidel. No poklidným...Jejich izolace od okolního světa je zapříčiněna „Těmi, o nichž se nemluví“. Jde o hrůzná stvoření, žijících v lesích a s nimiž se vesničané snaží žít ve vzájemné symbióze. Pokud lidé nenaruší jejich teritorium, nechávají je i o nic na pokoji. I z těchto důvodů nenajdeme ve vesnici nic červeného – to je zakázaná barva. Jenomže občas se mezi mládeží najde někdo, kdo se rozhodne porušit zákaz a vstoupí do lesa. Jedním z nich je i Lucius, s nímž sdílí Ivy vzájemné sympatie. Jeho mladistvá nerozvážnost však může mít pro všechny nedozírné následky…



Český název: Vesnice
Režie: M. Night Shyamalan
Rok výroby: 2004
Délka: 108 min
Země: USA

Hrají:
Bryce Dallas Howard...(Ivy Walker)
Joaquin Phoenix...(Lucius Hunt)
Adrien Brody...(Noah Percy)
William Hurt...(Edward Walker)
Sigourney Weaver...(Alice Hunt)
...a další


Vesnice patří mezi skupinu filmů, na které jsem po prvním shlédnutí dostal doslova averzi. Stalo se tak ještě v době, kdy byl tento film označený i jako horor. Přestože s tímto žánrem toho moc společného neměl. Dá se tu sice narazit na několik prvků, ale nynější mysteriozní thriller /drama je mnohem výstižnější. Strašidelných, nebo jinak děsivých věcí či náznaků se moc nenajde. On to jistě nebyl ani záměr producentů, protože děj měl zaútočit na diváky hlavně po psychické stránce, ale u mě se to bohužel moc nepovedlo.

Zbytečně zdlouhavé a nudné scény, kdy vesničané popisují tvory z lesa, kteří na ně útočí a strach
ze všeho červeného mi přijde hodně málo. Když už je konečně vidět maska (převlek), tak jsem se musel zasmát, protože mi to přišlo hodně podobné africkým obřadním kostýmům. Hlavním úmyslem scénáristy však bylo, diváky doslova vtáhnout do života komunity. Kromě jejich strachu z neznámého tu na nás čekají i mezilidské vztahy a rádoby dobrodružné finále. Někdo bude jistě uchvácen, jenže já nikoliv. Přece jenom to bylo na můj vkus až moc dlouhé a vlažné.

Přesto jsem byl však docela překvapený, že se zde objevila celá řada známých tváří. Sigourney Weaver asi netřeba moc představovat, přesto si dovolím tvrdit, že zde mohla dostat mnohem více prostoru. Joaquin Phoenix dostal roli šitou přímo pro něj a on se jí zhostil v rámci možností docela dobře. Ovšem všechny předčil Adrien Brody, díky kterému jsem tomu nedal hodně nelichotivé hodnocení a alespoň trochu přiblížil kvalitu filmu k průměru. No a Bryce Dallas Howard? Ta si taky nevedla zle, ale přece jenom to na pomyslnou padesátiprocentní ohodnocení nebylo. Je mi líto, ale i napodruhé na mě Vesnice nezapůsobila o mnoho lépe.  

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat