0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 1. 2017

Dead Men Walking (2005)

 V přísně střežené věznici vypukne zombie nákaza a pro hrstku neinfikovaných tak začíná boj o holý život…

Poté co Travis zmasakruje brokovnicí několik lidí, je přemožen policií. Snaží se jim vysvětlit, že se jeho oběti nakazili experimentálním biotoxinem, který z nich doslova udělal „zombie“. I on sám přišel do styku s jejich krví a je nyní nakažený. Nikdo však jeho historce nevěří a je poslán do přísně střežené věznice. Jeho stav se však začne zhoršovat a i on nakazí několik vězňů a lékaře. Nákaza se začne rychle šířit dále a právě v tu chvíli do věznice přijíždí „hygienička“ Samantha, která měla Travise vyšetřit. Jenže je pozdě, až na pár jedinců jsou všichni nakažení a z uzavřené věznice se stává hotové peklo…



Český název: Zombie přichází
Režie: Peter Mervis
Rok výroby: 2005
Délka: 82 min
Země: USA

Hrají:
Bay Bruner...(Samantha Beckett)
Griff Furst...(Johnny)
Chriss Anglin...(Sweeney)
Bobby James...(Mahler)
Brandon Stacy...(Travis)
...a další


Bývaly doby, kdy jsem obdivoval Romerovy filmy a staré italské klasiky, ale od jisté doby jsem začal zombie žánr z duše nesnášet. Jedním z prvotních impulzů k mému obratu co se zombie tématiky týče, byl právě tento kousek. Poprvé jsem jej viděl v roce 2009 a od té doby následovala celá řada nejrůznějších paskvilů, které ve mně odpor jen povzbuzovali. Poté sice přišli REC a několik zombie komedií, ale pošramocený dojem ze zombíků ve mně přetrvává i nadále. Nyní jsem se po dlouhé době vrátil k tomuto kousku, abych mu dal ještě jednu šanci, ale opět šlo jen o marný pokus.

Pořád si myslím, že tohle je kokotina na entou. Vlastně mě to už ani tolik nepřekvapuje, protože jsem až teď zjistil, že jej mám na svědomí společnost Asylum. Takže je asi všem jasné, že do Romera má tenhle snímek mrtě daleko. Spíše než horor mi to přišlo jako pokus o natočení parodie, kterou snad nemohli myslet ani sami autoři vážně. Ty zvratky, litry krve a otřesné masky bych jim neuvěřil, ani kdybych byl totálně na sračky. O mrzké kvalitě vypovídá i samotné hodnocení na internetu, které je na můj vkus ještě moc mírné.

Stupiditu scénáře ještě více zvýrazňují hloupé dialogy a chování většiny postav. Jeden by se těm vypoceným hláškám a filozofickým kecům i zasmál, ovšem to by musela být vidět alespoň nějaká snaha o konstruktivní myšlenku. To bychom toho ovšem chtěli po tvůrcích už moc. Po herecké stránce taky bída, takže jediné co zaujalo alespoň trochu mou pozornost, byl úplný začátek a masakr s brokovnicí. Potom už to bylo jen utrpení pro mé oči a měl jsem co dělat, abych se na tu hrůzu dodíval až do úplného konce. 

Hodnocení:
20% 

Žádné komentáře:

Okomentovat