0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 1. 2017

Attack of the Beast Creatures (1985)

Pro skupinu trosečníků by bylo možná milosrdnější, kdyby se raději utopili. Na tomto ostrově totiž záchranu rozhodně nenajdou!

Poté co ztroskotá výletní loď, podaří se spustit na vodu několik záchranných člunů. My máme možnost sledovat osud hrstky pasažérů na jednom z nich. Ti se během noci vzdálí od ostatních a proud je zanese k neznámému ostrovu. Záchrana, nebo se ocitli rovnou v pekle? Na tuto otázku dostanou brzy krutou odpověď. Nejenom že se stanou terčem hladových potvůrek obývající ostrov, ale kromě nich tu na ně čeká i celá řada jiných překážek. Kupříkladu zde teče místo pitné vody kyselina. Počet přeživších se začne rychle zmenšovat a tak se ostatní rozhodnou rychle opustit ostrov. Jenomže to rozhodně nebude nic lehkého…



Český název: Příšery útočí
Režie: Michael Stanley
Rok výroby: 1985
Délka: 82 min
Země: USA

Hrají:
Robert Nolfi...(John Trieste)
Julia Rust...(Cathy)
Robert Lengyel...(Case Quinn)
Lisa Pak...(Diane)
Frank Murgalo...(Philip)
John Vichiola...(Morgan)
...a další


Již v útlém dětství jsem si rád četl Gulliverovy cesty a nejvíc mě bavila jeho „návštěva“ ostrova Liliput, kde se stal zajatcem jeho malinkých obyvatel. No a přiznám se, že hned po prvním shlédnutí potvor, které se tu objeví, jsem si na to vzpomněl. Samozřejmě že to nemá s tímhle filmem nic společného, ale to jen tak na okraj. Tenhle céčkový film se dá v klidu označit za hororový brak nejtěžšího kalibru, ale já se u něj svým způsobem i pobavil. Zvláště pokud vám nevadí ultra levné céčka.

Již úvodní scéna se ztroskotáním lodi a následnou záchranou několika trosečníků napoví, že nebudeme sledovat žádné veledílo. Špatná kvalita obrazu a kamery celkově, je prvním impulsem zatratit tento kousek již v samém počátku. I následující děj - potažmo celý scénář v mnohých vyvolá jen kroutění hlavou, kde že se mohl vzít podobný ostrov v Atlantiku. No vem to čert, logiku zde raději nehledat ( a to myslím v celém filmu). Neznámý ostrov však rozhodně není žádným rájem na Zemi, o čemž se přesvědčí postavy již během několika prvních minut. Překvapení v podobě žíravého jezera je asi tím nejlepším, co je zde k vidění. Jakmile se totiž na scéně objeví malí obyvatelé tohoto ostrova, započne mezi diváky masová nevole.

Směšně vypadající kreatury nikomu hrůzu nenaženou, ale mě docela pobavily. Jejich způsobem útoku jsem si hned vzpomněl na vesmírné Critters (nechci v žádném případě srovnávat). Diváci si však žádnou velkolepou show neužijí, protože jsou svědky pouze jakéhosi skoku
maňáska, který kouše-škrábe ostošest. Ani se moc nedivím, že to mnohé znechutilo, ale mě to svou trapností spíš rozesmálo. Nic jiného se totiž ani nedá dělat, pokud si nechcete poškodit krční páteř již zmíněným neustálým kroutěním hlavou. Jak tohle mohl myslet vůbec někdo vážně. Herecké výkony si Oscara určitě nezasloužili, ale rozhodně mi vadili méně, než otřesný český dabing. Jinak já měl možnost vidět pouze 82.minutovou stopáž a nedokážu si ani ve snu představit, že to v originále mělo mít 104.minut. Přes všechny zápory a že jich bylo požehnaně, tomu dám průměrné hodnocení, protože větší chujovinu jsem už dlouho neviděl. Vážně jsem se u toho celkem nasmál a kupodivu ani moc nenudil…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat