0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 12. 2016

Vincent (1982)

V mých očích jde o nejlepší krátkometrážní film všech dob.  

Malý Vincent je sice teprve sedmiletým chlapcem, ale našel si obrovské zalíbení v knihách Edgara Allana Poea a filmech v nichž figuruje jeho nejoblíbenější herec Vincent Price. Jeho dětská představivost je plná temných představ a morbidností. To však na něj nemá příliš dobrý vliv…



Režie: Tim Burton
Rok výroby: 1982
Délka: 6 min
Země: USA

Hrají:
Vincent Price...(vypravěč)


Každý režisér nějak začínal (většinou nepříliš dobře), ale Tim Burton tímto fantastickým krátkometrážním snímkem prožil doslova raketový start ve své hvězdné kariéře. V té době byl ještě docela neznámým tvůrcem, který dal ovšem jasně najevo, kterým že směrem se chce ubírat. Vincent Price byl pro něj opravdovou ikonou a tak když tento vynikající herec kývl na jeho nabídku – byly to pro něj svým způsobem druhé Vánoce. Sám herec se nechal slyšet, že tento short patří mezi jeho nejradostnější věci v jeho životě.

Samozřejmě se Vincent dočkal i obrovské divácké přízně a dodnes patří mezi nejlepší krátkometrážní filmy, které kdy byli natočené. I já sám jsem z něj doslova unešený ještě dnes a snad už ani nespočítám, kolikrát jsem jej viděl. Nádherná animace, ponurá atmosféra a famózní hlas vypravěče – to mi navždy zůstane v paměti, když si na Vincenta vzpomenu. I proto jsem rád, že můžu toto dílo přivítat na svém blogu touto krátkou recenzí.

Dvojice Burton a Price je prostě geniální. Co dodat k tomuto dílu, které samo o sobě patří mezi klenoty krátkometrážní tvorby a není jí co vytknout. Škoda jen, že je to tak krátké. Díky svému morbidnímu pojetí je to pro mě osobně nejlepší Burtonův film. Tudíž je naprosto jasné, že prostě musím dát nejvyšší hodnocení.


Hodnocení:
100%

Žádné komentáře:

Okomentovat