0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 12. 2016

Sixth Sense, The (1999)

 Bruce Willis v téměř bezchybném mrazivém thrilleru, který nám kromě zajímavého příběhu nabídne i velice slušnou atmosféru a vynikající herecké výkony.

Psycholog Malcolm Crowe patří ve Philadelphii mezi špičku ve svém oboru. Přesto se mu v onu osudnou noc vloupá do domu jeho bývalý pacient, který mu vyčte, že mu vůbec nepomohl a ještě než spáchá sebevraždu, zazní výstřel. Od té doby to s ním jde z kopce. Crowe propadl depresím a své manželce se stále více vzdaluje. Až do chvíle, kdy se seznámí s malým chlapcem Colem, který je na tom podobně. Jeho vrstevníci si z něj utahují a on je stále více uzavřený sám do sebe, což znepokojuje jeho matku. Většinu svého času hledá útěchu v kostele a nebo je schovaný ve svém dětském úkrytu v domě. Malcolma chlapec zaujme natolik, že se mu rozhodne věnovat veškerý svůj čas. Jde to však ztuha, protože Cole je hodně plachý a moc mu nedůvěřuje. Když však vysloví ono „vidím mrtvé lidi všude kolem sebe“ roztočí se sled podivných událostí, které do značné míry ovlivní i samotného psychologa…



Český název: Šestý smysl
Režie: M. Night Shyamalan
Rok výroby: 1999
Délka: 107 min
Země: USA

Hrají:
Bruce Willis...(Dr. Malcolm Crowe)
Haley Joel Osment...(Cole Sear)
Toni Collette...(Lynn Sear)
Olivia Williams...(Anna Crowe)
Donnie Wahlberg...(Vincent Grey)
...a další


Bruce Willise mám rád a tak jsem si nesměl nechat ujít ani tenhle mysteriózní horor / thriller, o kterém jsem toho slyšel opravdu dost a dost. Filmy s podobnou tématikou mi nevadí a přestože jsem jich do dnešního dne zas až tolik neviděl, docela jsem si toto téma oblíbil. Navíc ani jméno režiséra mi nebylo vůbec cizí, přestože jeho filmy se, co se kvality týče v mých očích houpají jako na horské dráze. Začátek filmu se sice na můj vkus mírně vlekl, ale jakmile se na scéně objevili duchové mrtvých, dostal snímek ten správný náboj, který ho neopustil ani na jeho konci.

Což na mě samozřejmě zapůsobilo asi nejvíc, protože ve většině případů se stane pravý opak. Jakmile začala houstnout atmosféra, doslova jsem se do filmu zažral. Propracovaný scénář nenechá diváka na holičkách a několikrát mu nabídne slušnou dávku napětí i onoho mysteriozna, na které samozřejmě všichni čekali asi nejvíc. Navíc i samotné charakteristiky ústřední dvojice, jsou velmi dobře zvládnuty – takže i zde musím dát s radostí palec nahoru. Bruce Willis je navíc většinou zárukou kvality, takže ani po této stránce nemám žádné výhrady. Navíc mladý Osment mu velice zdatně konkuroval. Překvapila i tehdy ještě malá Mischa Barton, kterou jsem samozřejmě vůbec nepoznal (až podle titulek).

Úplný závěr mě docela mile překvapil, protože tohle by mě ani ve snu nenapadlo. Samozřejmě když už vidíte film po několikáté, tak si všimnete docela velkého množství indícií, které vás k jeho odhalení přímo vybízejí. Navíc musím pochválit i „masky“ duchů, které byly opravdu povedené. Synek s prostřelenou hlavou, zvracející dívka – no nic pro slabší povahy. Takže pokud přejdu k finálnímu hodnocení, byl tento film opravdu velmi blízko plnému počtu bodů. Bohužel musím přece jenom nějaká ta procenta strhnout za slabší rozjezd. 

Hodnocení:
80% 

Žádné komentáře:

Okomentovat