0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 12. 2016

Ghostbusters (2016)

Čtveřice neohrožených žen se vydává do boje s nadpřirozenými silami…

Vědkyně a výborná fyzička Erin se uchází o prestižní místo profesorky na univerzitě, ale její nadřízený k ní má spoustu výhrad, které jí dává najevo při každé příležitosti. Navíc jí má zlomit vaz, nově vydaná kniha, která pojednává o existenci nadpřirozených jevů. Ta však byla vydána bez jejího vědomí kamarádkou a spoluautorkou Abby. Erin za ní vyráží, aby si vynutila její úplné stáhnutí z prodeje i internetu, ale místo toho se zaplete do podivného případu při němž s Abby a její asistentkou Jillian narazí na nebezpečného ducha. Veřejnost jejich tvrzení nevěří a navíc Erin i Abby vyhodí z jejich univerzit za pošpinění dobrého jména. Děvčata se proto rozhodnou studovat nadpřirozené jevy na vlastní pěst a dokázat, že duchové skutečně existují. Dopomoci jim k tomu má i pracovnice v metru Patty, která viděla jednoho ducha v podzemce. Čtveřice neohrožených žen tak nevědomky ohrozí ďábelský plán šílence, který hodlá na svět vypustit všechny zbloudilé duše a ovládnout svět…



Český název: Krotitelé duchů
Režie: Paul Feig
Rok výroby: 2016
Délka: 116 min
Země: USA / Austrálie


Hrají:
Kristen Wiig...(Erin Gilbert)
Melissa McCarthy...(Abby Yates)
Kate McKinnon...(Jillian Holtzmann)
Leslie Jones...(Patty Tolan)
Chris Hemsworth...(Kevin)
Neil Casey...(Rowan North)
...a další


Nikdy jsem nebyl a nikdy nebudu velkým příznivcem všech těch remaků či rádoby volných pokračování známých či kultovních filmů (a to se týká všech filmových žánrů). Dle mého by jim mělo být umožněno, odpočívat v pokoji. Jenomže vždy se najde někdo, kdo se jen snaží přiživit na známých filmech a hodlá z toho vytřískat co možná nejvíc peněz. No a podle toho to taky většinou dopadne hodně špatně. Znám jen velmi málo případů, kdy remake předčil originál (nebo se mu alespoň vyrovnal svou kvalitou) – většina dopadla tragicky. No a tento film nedopadl o nic lépe.

Zrovna včera jsem po třetí dvanáctce (pracovní, ne pivu…) dostal chuť si u něčeho odpočinout, natáhnout se a v poklidu relaxovat. Proto jsem ze své bohaté filmotéky vytáhl původní Krotitelé duchů a zavzpomínal na staré dobré časy z dětství. Následně si pustil i druhý díl a když už jsem zjistil, že je natočená i tato novinka – došla dnes ráno řada i na ní. Neočekával jsem žádné zázraky, ale popravdě jsem nestačil zírat. Přiznám se bez mučení, že neznám ani jednu z hlavních představitelek (protože od dob Prciček a Road Tripu se na všechny ty jejich laciné napodobeniny - americké teen komedie nedívám) a Hemswortha znám jen ze dvou filmů (Chata v horách a první Thor). Takže v porovnání se starou gardou to byla jedna velká bída a hnus. Tohle myslel někdo vážně?

Narazil jsem tu sice na několik povedených scén a vtipných momentů, ale ty se většinou odehrály v polovině filmu. Pokleslá úroveň zábavy dnešní generace a všechny ty rádoby Mega filmy podle komiksové předlohy mě začínají vážně znepokojovat. To se už nenajde nikdo, kdo by dokázal napsat pořádný scénář a přestal si dělat prdel ze starých kousků, nebo mytologických postav? Jediným štěstím toho filmu je to, že v některých pasážích dokázali tvůrci stvořit docela působivé speciální efekty, ale to je tak upřímně všechno. Hodně dlouho jsem zvažoval, jestli tomu mám vlepit ODPAD, ale nakonec jsem tu přece jenom zaregistroval několik prvků, kvůli kterým to neudělám. Jde sice jen o drobnosti, ale kupříkladu mě potěšil návrat staré party, i když jen na velmi krátký okamžik. Čest památce Harolda Ramise.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat