0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 12. 2016

Creatures from the Abyss (1994)

 Nevím co je horší. Zda bojovat o přežití s rozbouřeným mořem, nebo hledat spásu na neznámé lodi, která je plná podivných podmořských exponátů a příšer...

Pro pětičlennou skupinu přátel se podvečerní výlet v gumovém člunu na širém moři, stane jejich nejhorší noční můrou. Nejprve musí bojovat s nepříznivými deštivými podmínkami i velkými vlnami, aby následně v dálce zahlédli cizí loď, která se pro ně má stát jejich záchranou. Když však vylezou na její palubu, zjistí že plavidlo je zcela „opuštěné“ a zřejmě sloužilo jako plovoucí vědecká laboratoř. Nalézá se zde totiž celá řada podivných mořských exemplářů, z nichž jde strach již od pohledu. I přesto všechno se rozhodnou na lodi přečkat bouři, což se následně ukáže jako jejich největší chyba. Nejsou zde totiž sami…



Režie: Alvaro Passeri
Rok výroby: 1994
Délka: 86 min
Země: Itálie
Alternativní názvy: Plankton, Sea Devils


Hrají:
Clay Rogers...(Mike)
Sharon Twomey...(Margareth)
Michael Bon...(Bobby)
Laura di Palma...(Dorothy)
Ann Wolf...(Julie)
Deran Sarafian...(Clark)


Docela dlouho jsem tento film ve své sbírce úmyslně přehlížel, protože nepříliš lichotivé hodnocení na mě moc velký dojem neudělalo. Přesto jsem se konečně odhodlal dát mu šanci a nakonec toho ani moc nelituji. Přesto si teď budu tak trochu protiřečit, protože po zhruba první půlhodině jsem měl neuvěřitelné nutkání, to celé prostě vypnout. Režisér Alvaro Passeri (tohle jméno je tedy uvedeno v titulcích i na IMDB na rozdíl od těchto stránek…) zřejmě vyčerpal celý svůj rozpočet na vybavení lodi, které bylo opravdu hodně pěkné. Především pak okolí baru a jednotlivé pokoje. Jenomže ještě než je nám umožněno obdivovat tuto nádheru, musíme se prokousat úvodním seznámením s naší skupinou přátel a jejich stupidní chování na rozbouřeném moři. To neustálé ženské vřeštění mi lezlo neskutečně na nervy.

Naštěstí si včas uvědomili, že točí hororový film a tak se brzy dostaví i jakási obdoba hororové atmosféry. Nejde sice o nic světoborného, při čemž by se vám hrůzou tajil dech, ale rozhodně to vylepšilo rating filmu. První útok gumové ryby byl sice hodně směšný a rozhodně bych ho nezařadil do béčkové kategorie, ale v pozdějších pasážích se dočkáme i několika docela zajímavých proměn, které už tak špatně provedené nebyly. Sice tu všechno bylo na můj vkus až moc gumové a nepřirozené pohyby mě iritovali asi nejvíc, ale třeba scénka s chapadlem a umyvadlem byla super. Samozřejmě zlatým hřebem večera je soulož a oko. Takže když už mě tu nic nevyděsilo, alespoň jsem se v některých případech dobře pobavil.

Navíc tu nechybí ani trocha té povinné erotiky, takže pánové si přijdou určitě na své. Herečky tu sice mohly být pěknější, ale ani ty co se tu objevily, nebyly úplně k zahození. Jen kdyby pořád tolik nevřeštěly. Každopádně i já už teď vím, že kaviár nikdy žrát nebudu. Doslova mě na něj přešla chuť. S blížícím se koncem se ovšem místo nervy drásajícího finále dostavila hotová katastrofa. Skoro to až připomínalo nepovedenou loutkovou parodii, která mě dost znechutila. Nicméně tento film je zřejmě jen na jedno shlédnutí, protože jsem v něm nenarazil na nic, proč bych si ho musel pustit znovu.

Hodnocení:
40% 


Žádné komentáře:

Okomentovat