0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

17. 12. 2016

Cloverfield (2008)

Totální destrukce New Yorku neznámým monstrem, natočená na ruční kameru...Tohle se amíkům opravdu povedlo.

Rob Hawkins se chystá pracovně odjet do Japonska a tak mu jeho bratr Jason společně s několika přáteli uspořádá rozlučkovou párty. Během ní dostane Hud do rukou kameru, aby průběh večera zaznamenal na kameru a obešel všechny pozvané, kteří mají nahrát své krátké rozloučení a podporu Robovi. Během akce však dojde kromě několika hádek i ke strašlivé ráně a výpadku elektřiny. Všichni si myslí, že musí jít o zemětřesení, ale když se nedaleko od nich začnou bortit budovy a dokonce na ulici skončí i hlava Sochy svobody, nastává panika. Zmatení lidé běhají sem a tam, budovy se bortí a na místo přijíždí armáda. Že je něco špatně, všem dojde až ve chvíli, kdy neznámá obluda zničí Brooklynský most. Krev, mrtvá těla a všudypřítomný chaos donutí Roba,Lily,Huda a Marlenu rychle opustit ulici, protože na lidi i armádu začnou útočit další (menší) monstra a vše kolem nich se mění v trosky. Rob je odhodlán vydat se zachránit svou milou Beth, která zůstala uvězněná v nedaleké části města. Společně s ostatními se vydává na zoufalou záchranou akci, která však spíše vypadá jako neustálý boj o vlastní život…



Český název: Monstrum
Režie: Matt Reeves
Rok výroby: 2008
Délka: 85 min
Země: USA

Hrají:
Michael Stahl-David...(Rob Hawkins)
Odette Annable...(Beth McIntyre)
T.J. Miller...(Hudson 'Hud' Platt)
Jessica Lucas...(Lily Ford)
Lizzy Caplan...(Marlena Diamond)
Mike Vogel...(Jason Hawkins)
...a další


Přiznám se, že jsem od tohoto kousku čekal velký průser. Filmy, kdy přerostlé monstra ničí města mám sice rád, ale když jsem viděl pro mě absolutně neznámé herecké obsazení i režiséra, tak jsem jen doufal, že to zas nebude hodinu a půl strávený den, u něčeho smradlavého, co patří do odpadních vod. Navíc jsem v té době neměl s filmy natočenými ve stylu found footage zrovna moc dobré zkušenosti. Záhadu v Blair Witch z celého srdce nesnáším a jediným světlejším bodem byl REC. Od té doby jsem už však viděl docela dost filmů na tento způsob a nakonec jsem tomuto subžánru přišel i docela na chuť. Hlavní zásluhu však na tom mají hlavně REC a tento film.

Naštěstí se amíci tentokrát skutečně pochlapili a já si film užíval minutu po minutě. Dokonce i krátká stopáž byla skvělým nápadem, což jim připočítávám k dobru. Co se týká efektů, tak ty byli
doslova excelentní a po této stránce jim nemám co vytknout. Jediné co mě štvalo, byla dost často se třepotající kamera a rozmazané detaily. Normálně by mě to nevadilo, protože vím že to dělali schválně, jenže tady se to stalo vždycky v tom nejlepším a já se cítil ochuzen o některé zásadní momenty.

Monstrum samotné se mi líbilo,stejně jako ty malé potvory co je to vychlustávalo na ulici. Doslova jsem čuměl jako puk, co dokázali s relativně malým rozpočtem natočit za krásu. Mnohdy jsem první z těch, kteří píší jen samé negativa na digitální potvory, ale tady to prostě nemělo chybu. Ani jsem nečekal, že mě Cloverfield tolik uhrane. Jsem tomu ovšem rád a na mém žebříčku je tento film hodně vysoko. Byla to opravdu dobře odvedená práce, ve které nechyběla skvělá atmosféra, napětí i emoce – což samozřejmě musím ocenit vysokým (nadprůměrným) hodnocením. Mohu jen doporučit.

Hodnocení:
80%

Žádné komentáře:

Okomentovat