0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 11. 2016

Sharkenstein (2016)

Sešitá hrůza přichází na scénu!

Během druhé světové války pracoval jistý vědec na tajném experimentu, jehož úkolem bylo přetvořit žraloky v ještě nebezpečnější stroje na zabíjení. Třetí říše se však o něm dozvěděla, zmocnila se všech plánů a rozhodla se jich použít ve svůj prospěch. O mnoho let později se poblíž amerického pobřeží, začne hromadit počet nevyjasněných úmrtí. Pobřežní stráž je bezmocná a co víc, lidé začnou mizet i u nedalekého jezera. Řádí zde snad nějaký sériový vrah, nebo se pod hladinou skrývá něco mnohem děsivějšího?



Režie: Mark Polonia
Rok výroby: 2016
Délka: 73 min
Země: USA

Hrají:
Greta Volkova...(Madge)
James Carolus...(Skip)
Titus Himmelberger...(Coop)
Jeff Kirkendall...(Klaus)
Ken Van Sant...(Duke Lawson)
...a další


Když jsem uviděl název filmu, měl jsem za to, že půjde o další kousek z dílny Asylum, nebo Syfy. To jsem ovšem ještě netušil, že se na scéně již nějakou dobu pohybuje i jistý Mark Polonia, který má na svém kontě celou řádku céčkových filmů (většinou hororů, scifi) a to buď jako režisér, scénárista, nebo dokonce měl na starosti střih. No nevědomost neomlouvá, ale zase jsem si alespoň trochu rozšířil své znalosti. Že by ovšem bylo o co stát? To ani náhodou. Ke svému zděšení jsem navíc zjistil, že některé jeho kousky mám už docela dlouho ve své filmotéce.

Polonia se v jednom z rozhovorů svěřil, že je velkým fandou nízko-rozpočtových filmů a proto se jim ve svých filmech snaží složit jakousi formu pocty. Svá díla označuje za humorné hororové komedie/parodie, ale po shlédnutí tohoto filmu vážně nevím, co si o tom mám myslet. Už jsem toho viděl opravdu dost a brakovou podívanou mám do jisté míry taky rád, ale tohle už bylo na hranici obyčejného zoufalství. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit tu katastrofu, kterou dokázal natočit. Skutečně se pokoušel o to, aby většina situací vyzněla co možná nejhumorněji (nejujetěji), ale na mě to tedy moc nezapůsobilo.

O nějaké větší hloubce příběhu se asi nemá cenu ani bavit. Obrázek si uděláme hned v prvních minutách poté, co se na obrazovce objeví napůl digitální a napůl kreslený obrys ponorky. To však nebylo ještě vůbec nic, oproti tomu, kdy se na scéně objeví náš sešitý Sharkenstein. V tu chvíli jsem zůstal nevěřícně hledět před sebe, protože větší animovaný hnus jsem už dlouho neviděl. Do žraloka to mělo hodně daleko, hlava mi připomínala želvu a k tomu ještě ten řev divoké šelmy...No a to ještě nepočítám ty jeho útoky a rádoby gumové gore. Ale jinak tahle ryba byla vážně gurmán. Sežrala všechno, co jí přišlo do cesty – dokonce i krávu na louce a když to na ní přišlo, tak si i zasouložila (uměla totiž chodit i po souši). Herecké výkony většiny zúčastněných odpovídali celkovému zmaru tohoto veledíla. Klasická přehlídka (ne)herců, kteří si většinou nikdy jinde než ve filmech od stejného režiséra ani neškrtnou.

Sharkenstein se bude možná někomu líbit, ale já tohle považuji za snad ještě o třídu horší podívanou, než jsou filmy od Asylum nebo Nu Image a to už je co říct. Docela dlouho jsem uvažoval nad nulou, ale nakonec tomu přece jenom dát nějaký ten bod za postavu doktora Klause, který vypadal jak Jirka Lábus za mlada.

Hodnocení:
10%

Žádné komentáře:

Okomentovat