0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 11. 2016

Severed (2005)

 Dřevorubci, ekologičtí aktivisté a zombie. Docela zajímavá kombinace k vytvoření nevšední podívané. Ale bylo tomu skutečně tak?

Poté co vedení těžařské společnosti ztratí kontakt se skupinou dřevorubců, vyšle do oblasti Tylerův otec svého syna, aby zjistil důvody, proč se tak stalo. Ten však po svém příjezdu nalezne tábor opuštěný. Tedy skoro. Nemá ani tušení, že společnost tajně experimentovala s genetickou skladbou stromů a při kontaktu s jejich mízou (pryskyřicí) se člověk během chvíle promění v krvelačnou bestii. Z většiny dřevorubců i ekologických aktivistů, kteří jim zde stěžovali práci se tak staly zombie. Tyler se hned vzápětí dostává do konfrontace s několika z nich a jen s vypětím všech sil se mu podaří najít provizorní úkryt hrstky přeživších. Zbytky dřevorubců i aktivistů se spojili, aby společně čelili početné přesile…



Český název: Stíny z lesa
Režie: Carl Bessai
Rok výroby: 2005
Délka: 93 min
Země: Kanada

Hrají:
Paul Campbell...(Tyler)
Sarah Lind...(Rita)
Julian Christopher...(Mac)
JR Bourne...(Carter)
Michael Teigen...(Luke)
...a další


Tentokrát jsem musel čelit pravému opaku, než na jaký jsem u většiny zombie filmů zvyklý. Podle nelichotivých diváckých ohlasů na internetu, jsem očekával další obrovský průser, ale ten se díkybohu nekonal. Nejde sice o žádný zázrak, ale párkrát jsem se u některých scén přistihl, že jsem si je i užíval, což se mi moc často nestává. Především mě však zaujal samotný text distributora, který sliboval konečně děj, který se neodehrává v ulicích města, ale pěkně v přírodě. Ta tu sice zrovna moc nádherná není, ale její ponurost dopomohla k navození alespoň trochu slušné atmosféry.

I když popravdě stát se zombie díky kontaktu s pryskyřicí, je docela pakárna. Tahle tvůrčí myšlenka navíc postrádala větší propracovanost a divák je tak ve finále ochuzen o hlubší vysvětlení. Což mě dost zamrzelo. Tvůrci si všeobecně moc šikovně nevedli a jejich dílo je jako jízda na horské dráze. Chvílemi se jim podařilo natočit docela působivé scény, aby to následně zase pohřbili kupou nesmyslných momentů, nebo ještě lépe řečeno hnusným způsobem natáčení. Kamera celkově moc kvality nepobrala a mnohdy diváka doslova znechutí. To samé se dá říci i u některých akčních scén. Bitek se zombíky je tu celá řada, ale šílený střihač z většiny z nich dokázal udělat nepřehledný guláš, kdy ani nevíte kdo na koho útočí. Navíc většina postav mi byla krajně nesympatická. Naštěstí se tu mnoho z nich moc dlouho neohřálo.

Asi nejvíce mě potěšil nový „sport“, na kterém se dá vytřískat spousta prachů. Zastřel si svou zombie…Ještě že tam hrála ta pěkná herečka, protože čumět na bandu hnusných, zarostlých típků by bylo k posrání. Bohužel jak slibně to vypadalo, tak závěr vše dobré téměř pohřbil. Přišlo mi, že to tvůrci až moc uspěchali a zbytečně nás tak ochudili o pořádné finále. Pocítil jsem nával zmaru a v první chvíli jsem měl sto chutí tomu vlepit ODPAD. Tohle se totiž nedělá. Ale jinak se na Severed podívat určitě dá. 

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat