0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 11. 2016

Night Flier, The (1997)

Na nepříliš frekventovaných malých letištích řádí záhadný vrah. Po jeho stopách se vydává slávychtivý reportér...

Richard Dees pracuje jako redaktor jednoho bulvárního plátku. Poslední dobou však jeho kariéra uvadá a on se už dlouho neobjevil na titulní stránce, což ho štve asi nejvíce. Ani v kolektivu moc oblíbený není. Proč? O tom se brzy přesvědčí mladá nastupující reportérka Katherine, která dostane jako svou první práci podivný případ, kdy takzvaný „Noční letec“ - vrah přistává ve svém černém letadle na opuštěných venkovských letištích a posléze zmizí nezanechajíc jedinou stopu, kromě zohavených těl bez kapky krve. Když však dojde k dalším vraždám, Dees si tento případ přivlastní a hodlá po identitě Nočního letce pátrat na vlastní pěst. Předpokládá že jde o dalšího vyšinutého psychopata, který by ho mohl dostat zpět na titulní stranu, ale skutečnost je mnohem děsivější…



Český název: Noční letec
Režie: Mark Pavia
Rok výroby: 1997
Délka: 93 min
Země: USA / Itálie

Hrají:
Miguel Ferrer...(Richard Dees)
Julie Entwisle...(Katherine Blair)
Michael H. Moss...(Dwight Renfield)
Dan Monahan...(Merton Morrison)
John Bennes...(Ezra Hannon)
...a další


V první řadě bych chtěl podotknout, že jde o průměrný film, který mě nějak zvlášť neoslnil, ale zas na druhou stranu ani neznechutil. Literární předlohu od mistra hororu S. Kinga jsem nečetl a bohužel po shlédnutí filmu po tom ani nějak zvlášť netoužím. Začátek filmu mě příjemně navnadil, jenže potom se ono kouzlo začalo postupně vytrácet a z hororové atmosféry se rázem stala jakási obdoba klasické detektivky. Vše se začalo měnit k lepšímu závěrečným masakrem v letištní hale (pokud se tedy podíváte na necenzurovanou verzi) a já jsem se pln očekávání těšil na závratný finish, který se ovšem nekonal.

Spíš jsem zůstal mírně zklamaný, protože finální vyústění příběhu mě moc neuspokojilo. To samé však nemusí pocítit nikdo z vás a třeba se mnou nebudete souhlasit. Což je samozřejmě v naprostém pořádku. Přece jenom jsem si od tajemné postavy Nočního letce sliboval mnohem víc a nevím, jestli jeho odhalení (mám samozřejmě namysli jeho tvář/masku) bylo tím nejlepším krokem. Místy bylo až moc vidět, že Mark Pavia neměl skoro žádné režisérské zkušenosti, přestože držel v rukou rozhodně zajímavý příběh.

No a jelikož neměl po ruce ani moc velký rozpočet (1 000 000 dolarů), nemohl si dovolit ani vystřihnout některé do očí bijící nedostatky, kterých se ve filmu objeví docela dost. Ti bystřejší si jistě všimnout techniky, která se v některých záběrech nechtěně objeví a nemá ve filmu co dělat (pěkně zůstat skrytá za kamerou). Ale tak to už jsou nedostatky, nad kterými se dá mávnout rukou. Výkon hlavního hrdiny mě příjemně překvapil - Miguel Ferrer neměl v tomto filmu konkurenci. Většina jeho kolegů mu jen při-cmrndávala na place. Noční letec tak v mých očích zůstává klasickým průměrným béčkem, které mělo ovšem rozhodně navíc.

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat