0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 11. 2016

Midnight Meat Train, The (2008)

 Jízda tímto metrem bude pro vás tím posledním, co v životě uděláte!

Vášnivý fotograf Leon žije v poklidném vztahu se svou dívkou Mayou. Není však příliš průbojný, přestože by si svými snímky mohl vydělat docela slušný balík. Jen natrefit na správné lidi, kteří by jeho výtvory dokázali pořádně ocenit. Tuto šanci mu nakonec poskytne jeho známý Jurgis, který ho seznámí s jistou Susan. Ta po něm chce, aby měly jeho fotky „příběh ze života“ a tak se Leon začne procházet nočním městem. Jednoho večera se připlete do potyčky ve stanici metra a podaří se mu zachránit mladou dívku ze spárů tří výtržníků. Dívka mu poděkuje, nastoupí do metra a odjede. Když si však následující den přečte v novinách článek o jejím zmizení, začne pátrat na vlastní pěst. Zjistí, že během posledních let zmizelo v metru několik desítek (možná i stovek) lidí, jejichž těla nebyli nikdy nalezeny. Dostane se na stopu neznámému muži v obleku, který pracuje v zapadlém masokombinátu a po nocích jezdí metrem. Leon si je jistý, že musí jít o obávaného „řezníka“ a začne jej sledovat na každém kroku. Netuší, že vše je mnohem komplikovanější, než si kdy představoval a jeho život je ve velkém nebezpečí…



Český název: Půlnoční vlak
Režie: Rjúhei Kitamura
Rok výroby: 2008
Délka: 98 min
Země: USA

Hrají:
Bradley Cooper...(Leon)
Leslie Bibb...(Maya)
Vinnie Jones...(Mahogany)
Roger Bart...(Jurgis)
Brooke Shields...(Susan Hoff)
Barbara Eve Harris...(detektiv Lynn Hadley)
...a další


Příběh Clive Barkera, který se stal předlohou tohoto filmu, jsem bohužel nikdy nečetl. Přesto jsem měl hrubý odhad toho, co od toho můžu očekávat, protože jsem se s tímto autorem v minulosti už setkal. Za to jméno režiséra mi neříkalo vůbec nic, což budu muset velmi rychle napravit, protože Půlnoční vlak není vůbec špatným počinem. Dalo by se říci, že jde o docela slušný film, ke kterému mám však několik výhrad. Přesto si dovolím tvrdit, že jsem ho určitě neviděl naposledy. Mám rád jednoduší zápletky, které v sobě mají zajímavou atmosféru a hlavně netradiční vyvrcholení. Dokážu si představit, že v knize to muselo být ještě mnohem lepší, protože čtenářova představivost nezná mezí…

Trošku mi vadila jistá nevyváženost celého filmu. Tempo příběhu bylo dobré, ale pokud se děj odehrával v ponurém metru, byl jsem nadmíru spokojený. Jenomže je tu i dost pasáží, kdy sledujeme hlavního hrdinu bloudit po městě, řešit rodinné zázemí, nebo vysedávat v bistru a to mě už moc nebralo. Chápu, mělo to svůj důvod, aby se divák více sžil s postavou, ale mě to jen zbytečně brzdilo od brutální podívané, která se mi na tom líbila asi nejvíc (pokud tedy pominu velice dobře udělanou honičku v masokombinátu). Krvavé scény a masakr byly pastvou pro mé oči, nikoliv však už ty scénky, kdy urážel a mlátil do hlav obětí. Tuhle umělinu si mohli odpustit. Krve tu stříkalo opravdu hodně, nejrůznější části lidského těla lítaly vzduchem sem a tam, ale nešlo si nevšimnout v některých momentech, že to všechno bylo až moc umělé a hlavně přemrštěné.

Jinak co se týká hereckých výkonů, tak tady jsem byl docela spokojený. Ústřední dvojice Cooper a Vinnie Jones si vedla velice dobře a nemám k nim žádné větší výhrady. Druhý jmenovaný se opět předvedl jako správný tvrďák a byl jasným tahounem celého filmu. Jeho postava nelítostného zabijáka v obleku – nepopsatelný zážitek. Jeho protějšek mě zprvu moc nepotěšil, ale postupem času došlo i u něj k proměně charakteru a finální bitka v metru – to už byla pastva pro oči. Když k tomu připočítám i šarmantní Leslie Bibb – tahle ženská byla vážně sexy, nemám co bych tomu mohl vyčíst víc. Snad jen, že by vzhledem k otevřenému konci mohlo vzniknout ještě pokračování. Uvítal bych to s otevřenou náručí. 

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat