0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

12. 11. 2016

Hitcher, The (2007)

 V USA byste neměli brát stopaře! Z většiny z nich se vyklubají nejrůznější psychopati, nebo rovnou sérioví vrazi!

Jim společně se svou dívkou vyrážejí autem, strávit několik dní s jejími kamarádkami, které se s ním chtějí konečně seznámit. Během deštivé noci na texaské dálnici málem srazí neznámého muže, který se snažil stopovat uprostřed cesty. Sice mu nezastaví, ale zanedlouho se s ním znovu potkávají u nedaleké benzínky. Muž se jim představí jako John Ryder a poprosí je, zda by jej nemohli odvést do nejbližšího motelu. Grace má k tomu sice výhrady, ale její přítel nakonec svolí. Jenže to nepotrvá dlouho a dvojice teenagerů začne svého rozhodnutí hořce litovat. Z cizince se vyklube psychopat, který je začne během jízdy ohrožovat nožem. Protentokrát však při nich stojí štěstí a po menší potyčce se jim podaří útočníka vykopnout za jízdy z auta. Vystrašený pár pokračuje dál, ale šílený stopař se nehodlá vzdát bez boje. Je jim neustále v patách a všude po něm zůstávají jen hromadící se těla jeho obětí. Navíc je dost mazaný a vše se snaží hodit právě na mladý pár, o který se už vehementně zajímá i místní policie…



Český název: Stopař
Režie: Dave Meyers
Rok výroby: 2007
Délka: 84 min
Země: USA


Hrají:
Zachary Knighton...(Jim Halsey)
Sophia Bush...(Grace Andrews)
Sean Bean...(John Ryder)
Neal McDonough...(Esteridge)
...a další


Jelikož původní Stopař patří mezi moje nejoblíbenější filmy, tak jsem samozřejmě celou dobu srovnával a musím říct, že jsem byl trochu zklamán. Nikdy jsem nepatřil mezi velké přívržence nejrůznějších remaků a ani tento film mou nevoli nedokázal obměkčit. Produkci měl na svědomí Michael Bay, který strašně rád dělá remaky kultovních filmů. Tentokrát však do režisérského křesla usedl Dave Meyers, který se většinu své kariéry věnuje hlavně tvorbě hudebních videoklipů. Což samozřejmě nebyla nejšťastnější volba, ale zas na druhou stranu ho nechci zbytečně urážet, protože tento film zas až tak katastrofálně nedopadl.

Přesto bych přivítal i větší porci originality. Jde sice o remake, takže je jasné že takových 70% se velice podobá originálu ( i když v dosti osekané formě, což mi vadilo nejvíc), no a něco si vypůjčil i z volného pokračování z roku 2003. Fakt, že se tu tentokrát producíruje rovnou dvojice hlavních hrdinů, byl sice jistou formou obohacení příběhu, ale já narazil na množství mnohem většího počtu rušivých prvků, jenž mi nebyli zrovna po chuti. Zatímco v původním snímku jsem si psychologickou hru kočky s myší doslova užíval, tak tady mě rušila až zbytečně moc protlačovaná akčnost, která mi moc nesedla. Bylo tu sice více krve, dokonce se dočkáme i gore, ale já na originálu nejvíce obdivoval právě psychologickou stránku, nežli litry stříkající krve a nekonečné množství vystřílených nábojů.

Tentokrát se budeme muset obejít bez několika slavných scén, ale nebudeme ochuzeni o přítomnost atraktivní herečky. Sophia Bush je vážně pěkná, ale do hororových thrillerů se mi moc nehodí. Moc jsem jí tu „tvrdost“ nevěřil, spíš si jí dokážu představit v nějaké teen komedii v bikinách. Předvedla ale důstojný průměrný výkon, jako oba její kolegové. Sean Bean není vůbec špatný herec, ale Hauer zůstal prostě nepřekonán. Tento záporák byl v mých očích o třídu horší – chybělo mi u něho ono kouzlo šílenství. Měl jsem ovšem možnost si přečíst na internetu, že si své fandy našel a nebylo jich málo. No a v neposlední řadě bych chtěl jen poznamenat, že můj sen byl vždy se podívat do USA, ale jak vidno, jejich dálnicím se rozhodně vyhnu velkým obloukem!


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat