0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 11. 2016

Day of the Dead (2008)

 Ti kdo očekávali klasický remake, budou asi hodně zklamáni. Ti ostatní si přijdou pro tuctový nášup béčkové podívané…

V malém městečku Leadville (Colorado) propuká panika. Několik obyvatel se nakazilo údajnou chřipkou a na silnicích vytvořila armáda zátarasy. Údajně jde jen o vojenské cvičení, ale místní tomu moc nevěří. Desátník Sarah se vydává do uzavřené zóny, aby se ujistila, že její matka a bratr Trevor jsou v pořádku. Bohužel i matka leží nemocná v posteli a tak se Sarah rozhodne, odvést jí do nemocnice. Jenomže nemocnice praská ve švech a to nejhorší teprve příjde. Zdánlivě nemocní lidé se během okamžiku promění v krvelačné bestie a začnou nemilosrdně útočit na nenakažené. Počet přeživších se začne ztenčovat a jen hrstce lidí z celého městečka se podaří před nimi zabarikádovat. Ale jak dlouho se Sarah a ostatním podaří vzdorovat mnohonásobné přesile?



Český název: Zombies: Den-D přichází
Režie: Steve Miner
Rok výroby: 2008
Délka: 86 min
Země: USA

Hrají:
Mena Suvari...(Sarah Bowman)
Michael Welch...(Trevor Bowman)
AnnaLynne McCord...(Nina)
Nick Cannon...(Salazar)
Matt Rippy...(doktor Logan)
Stark Sands...(Bud Crain)
...a další


Tento film svého času vyvolal dost rozporuplné reakce u většiny diváků. Já na rozdíl od ostatních jsem si od něho moc nesliboval a co víc, původní Day of the Dead jsem doposud nikdy neviděl. Zombie žánru se snažím vyhýbat jako čert kříži a když už udělám vyjímku, většinou jde o hororové komedie. Mám sice rád Romera a staré italské klasiky, ale přestože mám ve své sbírce spoustu zombie filmů, viděl jsem z nich jen opravdu nepatrné množství. Navíc zrovna moc neuznávám remaky (zvláště když jsem neviděl původní filmy se jim snažím vyhnout), ale když už jsem se dočetl, že oba filmy spolu nemají společného skoro nic – rozhodl jsem se na tento kousek přece jenom podívat.

Přestože jsem si přečetl celou řadu nelichotivých komentářů, musím konstatovat, že v mých očích jde o klasický průměrný film, který sice stačí vidět jen jednou (dvakrát), ale nemám potřebu ho nějak zvlášť zatracovat. Děj docela rychle odsýpá, místy se tvůrcům podařilo navodit docela zajímavou atmosféru – hlavně se mi líbila ta část v nemocnici a místy jsem si stejně připadal, jako bych sledoval zombie komedii. Zombíci sice skáčou lépe než Spiderman, ale jejich kosení se mi líbilo. Asi nejlepší byl ten černoch, který si vytvořil provizorní kopí. O dost horší už to bylo s některými digitálními efekty. Zvláště pak ke konci filmu.

Ten sám o sobě byl už dost uhozený a ani se nedivím, že ho většina lidí odsoudila. Nejde jen o samotnou přehnanost některých scén (či samotných efektů) – ale zde už jsem začal postrádat i logiku v samotném scénáři. Nicméně to už jsem se těšil, že to budu mít konečně za sebou a tak jsem nad tím mávl jen rukou (to jako vážně ten nakažený doktor dokázal tak rychle ohlodat tělo svého kolegy?…). Podobných kiksů tu byla celá řada. No a v neposlední řadě bych chtěl pochválit výkon Meny Suvari, která jasně převyšovala své kolegy nejméně o třídu. Jako jediná snese i přísnější měřítko. Zbytek zde jen průměrně sekundoval a někteří tu byli jen takříkajíc do počtu...Miner tak jistě naštval spoustu lidí, kteří se těšili na plnohodnotný remake, ale já mezi ně nepatřím. Určité momenty se mi líbili, jiné už byli horší, ale jako celek to vidím na klasický průměr.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat