0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 11. 2016

Beetlejuice (1988)

 Řekni třikrát po sobě jeho jméno a on ti pomůže. Všichni duchové by si to však měli pořádně rozmyslet, protože „bioexorcista“ Beetlejuice nic nedělá zadarmo...

Manželé Barbara a Adam žijí spokojeným životem ve svém domě na venkově. K úplnému štěstí jim chybí jen jediné a to dítě. Jednoho dne však při jejich návratu domů dojde k autonehodě a oni zemřou. Zprvu si to neuvědomují, ale stali se z nich duchové, uvěznění v jejich vlastním domě. Nevědíc si rady s novou situací hledají odpovědi u své přidělené kurátorky, ale ta jim jen poradí, že se vše doví v „Příručce pro čerstvě zesnulé“. Aby toho nebylo málo, do jejich domu se nastěhuje podivná rodina z velkoměsta, která jim nenechá ani chvilku klidu. Nešťastný pár se je snaží všemožně z domu vystrnadit, ale marně. Když tu náhle jim pomocnou ruku nabídne „bioexorcista“ Beetlejuice. Je to ovšem dobrý nápad?…



Režie: Tim Burton
Rok výroby: 1988
Délka: 92 min
Země: USA

Hrají:
Geena Davis...(Barbara Maitland)
Alec Baldwin...(Adam Maitland)
Michael Keaton...(Betelgeuse "Beetlejuice")
Winona Ryder...(Lydia Deetz)
Catherine O'Hara...(Delia Deetz)
Jeffrey Jones...(Charles Deetz)
...a další


Od doby co jsem se začal naplno věnovat hororovému žánru, jsem narazil na spoustu filmů, které ve mně zanechali hodně rozporuplné pocity. A tento se dodnes drží na úplné špici. Přestože se tento film těší obrovské divácké podpory, já mu bohužel nikdy nepřišel moc na chuť. Ještě dnes si pamatuji, co jsem o něm napsal do komentáře na CSFD, když jsem ho viděl poprvé: „Tak tohle je pro mě jedna velká kokotina. Já tyhle filmy moc nemusím. Snad kromě Addams Family jde jen o kýče pro děcka u kterých se nudím k smrti. Rádoby humor mě moc nebere a tady je jasný důkaz, že hororové komedie nejsou pro mne. Nejslabší Burtonův film jaký jsem viděl“.

Můj názor se moc nezměnil, co se Beetlejuice týče, ale hororové komedie dnes patří k mým oblíbeným. Narazil jsem už na spoustu skvělých kousků, které mě dokázali opravdu rozesmát a určitě jsem se u nich nenudil. Jenomže s tímto filmem mám prostě pořád velký problém. Skvělé herecké obsazení tu skutečně je, to nepopírám, ale Burtonův smysl pro humor jsem nikdy moc nepobral. Přišlo mi to celé až moc kýčovité na můj vkus a jediné co alespoň částečně upoutalo mou pozornost, byl výkon Michaela Keatona, který byl prostě úžasný. Bohužel jeho postava figurovala ve filmu jen v několika scénách a to bylo sakra málo. Většina času se totiž točila okolo dementní rodinky a pokusům manželské dvojice je vyděsit. A to způsoby, které vystraší snad jen desetileté děcka.

Právě tento fakt způsobil, že jsem tu téměř postrádal to nejdůležitější a to hororovou atmosféru. Tu a tam se tu skutečně objevila nějaká ta impozantní scéna (třeba ta z hadem), ale těchto slastných okamžiků tu bylo zatraceně málo. Naštěstí jsem si vždy spravil chuť ve chvíli, kdy se děj přesune do čekárny duchů – tady si Tim vedl bravurně. I díky tomu jsem film úplně neodstřelil. Je mi naprosto jasné, že se mnou valná většina nebude souhlasit, ale já tohle prostě nemůžu ocenit lépe, než podprůměrným ohodnocením.  

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat