0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

12. 10. 2016

Slugs, muerte viscosa (1988)

Slimáci jsou již od pohledu hnusní, ale co teprve když dostanou chuť na lidské maso...

Mike Brady pracuje jako hlavní hygienik v jednom malém městečku a dosud vedl celkem poklidný život se svou manželkou Kim. Jednoho dne se však stane svědkem nalezení mrtvého těla místního ožraly, které je doslova ohlodáno na kost. Kdo to mohl udělat? Během následujících dní umírá několik dalších lidí a kromě zohavených lidských těl, jsou v místní kanalizaci nalezeny i mrtvé krysy a kočky. Mike dojde k teorii, že za vším musí být přemnožení zmutovaní slimáci, kterých jsou všude stovky. Jeho tvrzení však většina lidí nevěří a tak se musí tento problém pokusit vyřešit jen s dvojicí kamarádů dřív, než bude pro všechny pozdě…


Český název: Slimáci
Režie: Juan Piquer Simón
Rok výroby: 1988
Délka: 92 min
Země: Španělsko / USA

Hrají:
Michael Garfield...(Mike Brady)
Kim Terry...(Kim Brady)
Philip MacHale...(Don Palmer)
Santiago Álvarez...(John Foley)
Alicia Moro...(Maureen Watson)
...a další


Další klasika, kterou na nás vyvalil Filmag. Co na tom, že slimáci vypadají docela směšně, když zbytek filmu patří do těžkého nadprůměru. Tvůrci dokázali navodit velice příjemnou atmosféru za pomoci kvalitního hudebního doprovodu a spoustou krvavých scén. U zvířecích filmů se většinou moc vražedných scén nedočkáme, ale tady se na nás valila jedna lepší než druhá. Postelová scéna patří mezi nejlepší, stejně jako ta z restaurace. Kdo má rád křečky, tak by se na tohle neměl raději dívat a vegetariáni či milovníci hlávkového salátu už vůbec ne. To je jen krátké shrnutí toho, co nám Slimáci nabídli, ale teď trochu podrobněji…

Knižní předlohu Shauna Hutsona mám doma a patří mezi jedny z nejlepších knížek (hororových), jaké jsem měl možnost přečíst. Tedy co se zvířecí tématiky týče. I proto jsem byl hodně zvědavý, jak si povede jeho zfilmování – no a s výsledkem jsem byl nadmíru spokojený. Vím, pro většinu lidí jsou podobné filmy osinou v zadku, ale já mám tyhle zvířecí béčka rád. Samotná zápletka sice není nikterak atraktivní, ale když se toho chopí schopný režisér, je na co se dívat. Béčkové efekty taky nepatřili mezi nejhorší – tedy pokud si vystačíte s gumovým gore a stříkající krví. To ovšem k tomu už jaksi patří.

Atmosféra jako taková není moc děsivá, protože režisér se spokojil pouze s náznaky napětí, ale divák jistě ocení i to. Přiznám se však, že v knize to fungovalo mnohem lépe, protože mohla naplno proniknout čtenářova představivost. Tady se nám to snaží vynahradit alespoň několika opravdu povedenými scénami – jak už jsem zmínil výše, tak postelová akce stojí opravdu za to a to nemluvím jen o nahých tělech. Jen škoda Pam (nechtěla aby jí chlapec šahal pod sukni, no tak se jí tam dostalo něco jiného…). Nicméně konec už byl dost přitažený za vlasy a popravdě ani mě se moc nelíbil. Nicméně u osm-desátkových béček to bylo jakýmsi nepsaným pravidlem, tak proč se v tom šťárat více. Vím, většinou jsem dost rýpavý a podobné věci velice rád kritizuji, ale tady mi to prostě sedlo. Slimáky mám totiž rád a řadím je mezi ty lepší zvířecí horory. Nejsou však pro každého…

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat