0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 10. 2016

Pet Sematary (1989)

 Mrtvé bychom měli nechat na pokoji!!!

Doktor Louis Creed se společně se svou ženou a dětmi přestěhuje z Chicaga do malého městečka Ludlow. Jejich nový dům je nádherný, ale jedinou kaňkou je fakt, že leží u silnice po které se prohání řidiči kamionů opravdu velkou rychlostí, což znamená nebezpečí pro každého, kdo se snaží přejít na druhou stranu. Jejich soused Jud je zavede na pochmurné místo, které se nachází v lese za jejich domem. Jde o hřbitov domácích mazlíčků, který založili již před mnoha lety malé děti. Když jednoho dne srazí projíždějící auto jejich kocoura, rozhodne se Jud doktorovi ukázat ještě jedno podivné místo. Jde o staré indiánské pohřebiště, které má zvláštní moc. Dokáže navrátit mrtvé zpět mezi živé. Louis se zde rozhodne pochovat kocoura a ten se zanedlouho objeví na jejich prahu živý. Je však jiný – zlý a mnohem agresivnější. Zanedlouho však dojde k tragédii, která navždy změní životy nejen doktorovy rodiny, ale i samotného Juda. Pod koly kamionu totiž pohasne život teprve tříletého Gage a zdrceného Louise nenapadne nic horšího, než že svého mrtvého syna přivede zpět k životu. Jenomže je lepší, nechat mrtvé na pokoji…



Český název: Hřbitov domácích mazlíčků
Režie: Mary Lambert
Rok výroby: 1989
Délka: 103 min
Země: USA

Hrají:
Dale Midkiff...(Louis Creed)
Denise Crosby...(Rachel Creed)
Miko Hughes...(Gage Creed)
Blaze Berdahl...(Ellie Creed)
Fred Gwynne...(Jud Crandall)
Brad Greenquist...(Victor Pascow)
...a další


Musím se přiznat, že číst knihu mě bavilo o hodně víc, než se dívat na tenhle film. Jaksi mi tu chybělo to pověstné "Kingovské kouzlo". Většina se mnou určitě nebude souhlasit, protože jak vidno mnozí považují tento film za vůbec jedno z nejlepších filmových zpracování Kingových knižních předloh. Já nepopírám, že film sám o sobě není dobrý, ale přece jenom kniha na mě zapůsobila mnohem více. První polovina filmu mi totiž přišla pěkně slabá, jediné co mě zaujalo, byl ten mrtvý típek a staříkův příběh z mládí. Teprve po oživení kočky se začalo konečně něco dít.

Atmosféra v tu chvíli dostala správný náboj a já se konečně mohl naplno ponořit do mysteriózní zápletky, která začínala postupně nabývat na síle. Tragický skon malého chlapce navíc sliboval, precizní finále a na to jsem se těšil opravdu hodně. No a nezklamali. Vím, jsem pěkná svině, ale já mám vždy rád temnější stránku filmu. Šťastné rodinky mě nikdy moc nedojímaly. Těšil jsem se jako vosa na bonbon až se konečně objeví malý Gage se svým ďábelským dětským smíchem
a započne jeho hra. Dětský herec byl prostě kouzelný a podal jasně nejlepší herecký výkon ze všech zúčastněných.

Díky němu se dočkáme několika opravdu povedených momentů a konečně začala téct krev. Což byl samozřejmě nakonec i důvod, proč jsem tomu zvedl hodnocení oproti původně zamyšlenému průměru. Pet Sematary se dokonce dočkal i pokračování, což však mnozí fandové tohoto filmu nepřijali vůbec s otevřenou náručí. Já se ovšem rád liším a tak jsem si užil i dvojku. Ta je ovšem o něco horší nežli originál. Nicméně když to vezmu z jiné stránky pohledu, tak u podobně rušné silnice bych opravdu žít nechtěl…

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat