0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 10. 2016

Horsemen, The (2009)

 Potřebujete-li získat pozornost, rozpoutejte krvavou apokalypsu...To není navádění, ale hrubý popis děje tohoto filmu!

Detektiv Breslin je povolán k podivnému případu u zamrzlého jezera, který odstartuje nejděsivější kapitolu jeho kariéry. Během následujících dní je totiž nalezeno několik zohavených těl, zavěšených na mučících rámech kovovými háčky. Na místech činu je vždy nalezeno jen malé množství stop, z nichž se dá usuzovat, že jde o dílo čtyř pachatelů a nápisy odkazující na bibli a příchod čtyř jezdců apokalypsy. Co je však mohlo vést k takové zrůdnosti? Na některé otázky dostane detektiv odpověď dříve, než by sám čekal – to ovšem neznamená, že dokáže zastavit blížící se krveprolití včas…


Český název: Jezdci Apokalypsy
Režie: Jonas Akerlund
Rok výroby: 2009
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Dennis Quaid...(Aidan Breslin)
Lou Taylor Pucci...(Alex Breslin)
Clifton Collins Jr...(Stingray)
Ziyi Zhang...(Kristin)
Patrick Fugit...(Corey)
Peter Stormare...(David Spitz)
...a další


Mám rád podobně laděné kriminální thrillery, koketující s hororovým žánrem. Takže jsem se na tento film docela těšil, přestože režisér Akerlund byl pro mě docela velkou neznámou a jediné co jsem o něm dopředu věděl, bylo to, že natočil velké množství hudebních videoklipů. To mě ovšem trošku odrazovalo. Lhal bych, kdybych tvrdil, že se toho zhostil špatně. Ovšem tento film mě zaujal hlavně svým námětem, nikoliv však už tak dějem samotným (jako celkem). Čekal jsem pořádnou apokalypsu, ale dočkal jsem se jen slabého odvaru. Přitom tenhle thriller vypadal ze začátku opravdu slibně.

Zajímavě se stupňující atmosféra a postupné nalézaní jednotlivých indícií a zohavených těl – to bylo samozřejmě v pořádku. Klasická šablona podobně laděných kousků nikdy nezklame. Jenže jakmile se přiznal první jezdec, začal film ztrácet potřebné napětí. Čím dále se děj ubíral, tím jsem se začal víc nudit. Vraždy pomalu ustaly a stala se z toho jen nudná detektivka. Moment překvapení tak brzy, byl spíše v tomto případě na škodu. Přišlo mi, že se to až moc rychle uspěchalo. Navíc je tu i dost věcí nedotažených do úplného konce. To co mělo být šokující, mi následně přišlo spíše dost úsměvné (konec druhého jezdce, no více méně i toho posledního). Což byla velká škoda.

Přesto bych chtěl pochválit Denise Quaida za jeho výkon. Jako herce ho mám rád a ani tady mě nezklamal a držel kvalitu bezpečně nad vodou. Zdatně mu sekundovala i Ziyi Zhang, jejíž proměna z nevinného děvčátka byla excelentní. To Peter Stormare mě vyloženě zklamal. Tedy ne ani tak on svým výkonem, ale nevyužitím jeho postavy a víceméně krátký štěk, který tu absolvoval. Ono celé mi to přišlo, že druhá polovina filmu byla o dost slabší, než ta úvodní. Tvůrci si mohli daleko více vyhrát se samotnými jezdci, déle je udržet v anonymitě a hlavně to celé pořádně zdramatizovat. Bohužel zůstali jen na půli cesty a to mě vyloženě zklamalo.  

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat