0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

15. 10. 2016

Dead Ringers (1988)

 David Cronenberg a jeho psychologické drama o dvojčatech, jejich proměně osobnosti a strmému pádu…

Sourozenci Beverly a Elliot jsou jednovaječná dvojčata a celý svůj život prožívají jeden druhému věrně po boku. Společně vystudovali medicínu a nyní se z obou stali uznávaní gynekologové. Přestože toho mají oba kromě vzhledu mnoho společného, povahově se přece jenom dost liší. Průbojný Elliot je oblíbený u kolegů i dívek a snaží se co nejrychleji postupovat v kariéře. Za to Beverly se drží spíše v ústraní pozornosti a většinu času věnuje jen své práci. Dokonce i děvčata přebírá po svém bratrovi poté, jen co se jich Elliot nabaží. Vše dělají samozřejmě v utajení, aby se to ženy nedozvěděly. Jenomže vše se brzy změní a to ve chvíli, kdy se na scéně objeví charismatická herečka Claire, která trpí vzácnou vaginální vadou. Beverly se až po uši zamiluje, ale poté co praskne jejich tajemství a bratři jsou odhaleni, propadne zoufalství a útěchu hledá v prášcích a alkoholu. Bratrova změna k horšímu samozřejmě není Elliotovi lhostejná a snaží se mu pomoci dřív, než bude pozdě…


Český název: Příliš dokonalá podoba
Režie: David Cronenberg
Rok výroby: 1988
Délka: 115 min
Země: Kanada / USA

Hrají:
Jeremy Irons...(Beverly Mantle / Elliot Mantle)
Geneviève Bujold...(Claire Niveau)
Heidi von Palleske...(Cary)
Shirley Douglas...(Laura)
Stephen Lack...(Anders Wolleck)
...a další

Již samotný oficiální obsah filmu mě varoval, že tady se zřejmě nebude jednat o čistokrevný horor a nakonec se ukázalo, že oprávněně. Popravdě jsem toho na tomto filmu moc hororového nenašel, protože mi to celé spíše přišlo, jako psychologické drama. Tudíž jsem prožíval nepříjemné pocity během celého příběhu, ale ne proto že by byl tento kousek tak dobrý, ale spíše naopak. Viděl jsem už dost Cronenbergových filmů, ale Dead Ringers mi sedl úplně nejméně. Bohužel, ale já jsem spokojený nebyl vůbec. Spíš jsem se během jeho sledování neskutečně nudil. Takže je mi naprosto jasné, že většina z vás nebude souhlasit s mým nízkým hodnocením.

Jsem zvyklý, že režisérovy filmy mají mnohdy velice složitou zápletku na pochopení, ale tady jsem doslova trpěl celkovou nezáživností, kterou pro mě příběh představoval. Opravdu jsem se snažil pocítit onu vychvalovanou psycho atmosféru plnou napětí, zvratů a pohledů do lidského nitra (která mimochodem získala docela slušnou řádku ocenění), ale mě to prostě tentokrát nechalo zcela chladným (tedy občas to bylo trošku depresivní...). A není to snad tím, že bych měl jak se říká "den blbec", nebo se špatně vyspal – viděl jsem to už podruhé a dopadlo to naprosto stejně jako před léty.

Když nic jiného tak musím alespoň trochu pochválit výkon Jeremy Ironse, který se snažil co mohl. Dvojrole dá opravdu zabrat. Zbytek osazenstva ovšem podal prach-sprostý podprůměr. Takže jsem opravdu rád, že jsem toto skoro dvouhodinové drama přežil ve zdraví a opravdu již nikdy více. Nevím, vám se to snad líbit bude, ale já si od toho sliboval mnohem více. 

Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat