0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 10. 2016

Carnival of Souls (1962)

 Přežila autonehodu, ale byla to skutečně výhra?  

Mary společně se dvěma kamarádkami kývnou na bláznivou automobilovou honičku partičce kluků, ale jejich ztřeštěný nápad má tragickou tečku. Při přejezdu starého mostu se jejich auto zřítí do řeky a zmizí pod hladinou. Ani přes veškerou snahu záchranářů se je nepodaří najít. Když tu náhle se na zabahněném břehu objeví špinavá Mary, která si toho moc nepamatuje. Tato událost jí psychicky poznamená a dívka se rozhodne odjet do jiného města a pokusit se vzpamatovat. Jenomže tím její trápení nekončí, spíše začne narůstat. Přijde o novou práci, má strach ze samoty, všude vidí podivné lidi s bílým obličejem a něco jí přitahuje na opuštěném pavilonu na nábřeží…



Český název: Karneval duší
Režie: Herk Harvey
Rok výroby: 1962
Délka: 78 min
Země: USA

Hrají:
Candace Hilligoss...(Mary Henry)
Frances Feist...(Mrs. Thomas)
Sidney Berger...(John Linden)
Stan Levitt...(Dr. Samuels)
Art Ellison...(pastor)
...a další


Tento černobílý snímek s minimálním rozpočtem dnes již mnozí označují za kultovní záležitost, přesto si neodpustím poznámku, že já jejich nadšení až tolik nesdílím. Scénář vypadá vskutku zajímavě a celým filmem prostupuje jakési podmanivé kouzlo oné doby, ale já se nemohl po většinu času zbavit dojmu, že se u toho prostě místy neskutečně nudím a některé pasáže se doslova vlekly. Nechci nikterak snižovat kvalitu filmu, protože mnozí diváci jistě mají podobné filmy rádi (já sám dávám přednost starým klasikám), ale tady mi to prostě moc nesedlo.

Přesto si tehdy začínající herečka Candace Hilligoss zaslouží můj obdiv. Nejen kvůli svému vzhledu, ale především díky solidnímu hereckému výkonu. Na její postavě navíc stavěla celá zápletka, takže bylo nesmírně důležité vybrat tu správnou osobu a to se tvůrcům povedlo. Je velká škoda, že tato herečka nedostala během své kariéry moc rolí. Vlastně by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Ona a podmanivá varhanní hudba – to jsou dvě věci, které mi utkví v hlavě, když si vzpomenu na Karneval duší. Samozřejmě nesmím opomenout ani závěrečné taneční kreace „duší“, ale zaprášené obličeje od mouky na mě moc velký dojem neudělali.

Za největší slabinu filmu považuji nevyváženost celého příběhu. Zvláště pak již zmíněné zdlouhavé scény. Nevím někdo se v nich možná vyžíval, ale já se u toho neustálého pobíhání hlavní hrdinky a jejího volání že jí nikdo neslyší ani nevidí, začal po chvíli nudit. Je vážně škoda, že mě to nechytlo u srdce mnohem víc, ale věřím, že v době vzniku si to získalo mnoho obdivovatelů. Potažmo i v té dnešní. Já přece jenom vyhledávám něco trochu odlišného. Přesto si myslím, že průměrné hodnocení si to určitě zaslouží.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat