0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 9. 2016

Village of the Damned (1995)

 Městečko Midwich a jeho obyvatele postihne řada podivných nehod a zvýšený počet sebevražd. Mohou snad za to děti, které se narodili za ještě podivnějších okolností?...

Městečko Midwich a jeho obyvatelé až do dnešního dne žilo docela poklidným životem. Jenomže se stalo něco zvláštního – něco nevysvětlitelného, co to navždy změnilo. Všichni lidé i zvířata na pár hodin usnuli, ale několik žen za pár dní zjistí, že v onen okamžik otěhotnělo. Jenomže jak mohlo dojít k tak hromadnému početí, navíc jednou z těhotných je i panna? Ženy se rozhodnou si děti ponechat, což bude mít nedozírné následky. Vše z zpovzdálí sleduje doktorka Vernerová, kterou na místo vyslala FBI. Brzy po narození dětí, se začnou dít podivné smrtelné nehody, které přinutí doktora Alana, aby se začal více zajímat o dění ve městě i samotné děti. Ty mají totiž jak se zdá nadpřirozené schopnosti, neznají emoce a každého kdo se je pokusí nějak ohrozit, jednoduše „odstraní z cesty“. Kdo jsou však ve skutečnosti?…


Český název: Městečko prokletých
Režie: John Carpenter
Rok výroby: 1995
Délka: 99 min
Země: USA

Hrají:
Christopher Reeve...(Dr. Alan Chaffee)
Linda Kozlowski...(Jill McGowan)
Kirstie Alley...(Dr. Susan Verner)
Mark Hamill...(reverend George)
Lindsey Haun...(Mara Chaffee)
Thomas Dekker...(David McGowan)
...a další


Když jsem tento film viděl poprvé, neměl jsem ani tušení, že jde o remake. Stydím se, ale ani po letech jsem původní film z roku 1960 neviděl, přestože jej mám ve své sbírce. Carpenterova verze mě totiž vůbec nenadchla a tak jsem na něj jaksi zapomněl. Přestože mám tvůrce Věci strašně rád a uznávám ho jako jednoho z nejlepších režisérů, scénáristů i skladatelů – tak tohle se mu moc nepovedlo. Přece jenom natočil řadu mnohem lepších filmů. Nevím proč, ale u Městečka prokletých jsem se po většinu času nudil. Nevím, snad jsem očekával stejnou kvalitu jako u původních Kukuřičných dětí. Ta však nepřišla.

Začátek přitom vypadal docela slibně. Zvláště co se stránky „nadpřirozena“ týče. Ti co neznali předlohu ani originál, mohli naplno rozvinout svou představivost – cože se jen těm nebohým občanům mohlo stát. Byla za vším americká vláda nebo snad UFO? Vše běželo jako po drátkách a já si liboval, že půjde o další záživnou podívanou. Ugrilovaný chlápek, zvýšený počet sebevražd – nehod – to všechno mělo dopomoci k vytvoření solidní atmosféry, při které by jste se zaručeně nudit neměli. Jenže ono ejhle – pokud herci podají hodně průměrné výkony a opravdového napětí je jako šafránu, nelze se divit, že došlo k pravému opaku.

Přitom herecké obsazení slibovalo něco zcela jiného. Superman Reeve však zanechal svůj obleček doma a role doktora mu moc nesvědčila. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že místy přehrával jak sviňa. Takže jedinou radost mi udělala má múza z mládí Linda Kozlowski. Ta sice v Krokodýlovi předvedla ještě lepší výkon, ale ani tady si nevedla vyloženě špatně. Byla jen velká škoda, že nedostala tolik prostoru, jako nevýrazná Kirstie Alley. Navíc producenti museli být asi zhulení. Otěhotní celé městečko (ženy),v kostele při křtu jich tam sedí asi cca 20. Při porodu umřelo jen
jedno děcko, ale potom tam chodí jen sedm…. Kde je tedy ten zbytek???? Podobných kiksů (nelogických prvků), tam byla celá řada. I to je důvod proč tomu prostě nemůžu dát lepší, nežli průměrné hodnocení. 

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat