0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

19. 9. 2016

Shrooms (2007)

 Máte rádi lysohlávky? Ty irské vám však kromě skvělých halucinací, dokáží přivodit i bolestivou smrt...

Pět amerických studentů se vydává na krátkou dovolenou do Irska, kde jim jejich kamarád ze školy Jake nabízí nezapomenutelné dobrodružství. Společně se vydávají do hlubokých lesů, aby zde nalezli pověstné houbičky, které jim mají přinést nezapomenutelný halucinogenní zážitek. Natěšená šestice přátel si zpočátku svůj výlet užívá, ale jen do chvíle než se kolem nich začnou dít podivné věci. Jsou to však opravdu jen halucinace, nebo za vším stojí pochmurná minulost tohoto místa? Ne všechny houbičky jsou jedlé a na každého působí jinak. Jenže poté co začnou postupně mizet jeden po druhém, je opravdu těžké, zachovat si zdravý rozum…



Český název: Houbičky
Režie: Paddy Breathnach
Rok výroby: 2007
Délka: 84 min
Země: Irsko / Velká Británie / Dánsko

Hrají:
Lindsey Haun...(Tara)
Jack Huston...(Jake)
Max Kasch...(Troy)
Maya Hazen...(Lisa)
Alice Greczyn...(Holly)
Robert Hoffman...(Bluto)
...a další


Tento kousek je dalším z těch, které ve mně zanechali hodně rozporuplné pocity. Zpočátku to vypadalo opravdu zajímavě – houbičky, halucinace, psychologická stránka filmu – to všechno hned ze začátku navodilo zajímavou atmosféru (tedy nejprve sice film připomíná další tuctovou teen komedii, ale to se vše změní příjezdem do lesa). Bohužel zajímavý námět se tvůrcům jaksi vymkl z
pod kontroly. Slibný začátek i navozená atmosféra pomocí děsivého příběhu z historie se postupně změní v nepřehledný maglajz, ve kterém jsem se začal pomalu ztrácet. Přišlo mi, jako by samotní tvůrci (režisér, kameraman, střihač i scénárista) byli po dobu natáčení sami v extázi (pod vlivem omamných látek).

Snažili se sice vyvolat co možná největší psychologické peklo, ale mnohdy jejich snaha postrádala doslova smysl a některé scény vypadaly jakoby tam byly jen tak nahodile. Postrádali potřebnou hloubku i koncepci. Podobné „hrátky“ většinou dokážu ocenit a tady se místy opravdu zadařilo navodit potřebné napětí, ale na druhou stranu nemám moc rád, když se v tom začnu ztrácet. Čím víc se film blížil ke konci, tím víc jsem byl přesvědčený, že mám snad halucinace jako hlavní hrdinka, protože něco podobně šíleného jsem už dlouho neviděl. Ehm asi jsem si měl taky dát nějakou tu lysohlávku, než jsem film spustil. Určitě bych si to užil mnohem víc, to opravdu nemám strach.

Sakra v Irsku jsem nějakou dobu žil a smaženici z něčeho takového bych si nechal líbit…je opravdu škoda, že se nakonec tvůrci uchýlili k takovému pojetí, protože potenciál to mělo rozhodně mnohem větší. Stačilo si jen více pohrát se samotnými vraždami a hlavně jejich reálnému zpracování. Přece jenom dost pochybuji, že by onen vrah byl tak skvělý, že by dokázal v krátkých časových intervalech oblétat všechny ty místa a jednoho po druhém pozabíjet. No nic, snad někdy příště se zadaří o něco více. Filmy na podobné téma mají u mě dveře otevřené…

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat