0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

15. 9. 2016

Outing, The (1987)

 Tento džin vám sice taky splní vaše přání, ale poněkud morbidnějším způsobem, než jak by jste chtěli…

Místní policie je přivolána k zapeklitému případu, který se odehrál v domě jedné staré paní. Došlo zde k hotovému masakru a kromě zavražděné stařeny jsou zde nalezena i těla tří zlodějů. Kdo to však udělal? Na místě nejsou žádné stopy, jen se zde nalezne podivná lampa a blyštivý náramek. Oba předměty jsou poslány na prozkoumání do muzea přírodních věd. Zde pracuje Dr. Wallace se svým kolegou na rozluštění symbolů, které se na lampě naházejí. Jeho zlobivá dcera Alex se společně s několika kamarády a dvojicí místních grázlů, rozhodne zůstat v muzeu i po zavírací době a uspořádají soukromou akci. Nikdo z nich však nemá ani tušení, že si tímto podepsali rozsudek smrti. Džin ukrytý v lampě totiž záhy rozpoutá krvavá jatka…



Český název: Lampa
Režie: Tom Daley
Rok výroby: 1987
Délka: 87 min
Země: USA
Alternativní název: The Lamp

Hrají:
Andra St. Ivanyi...(Alex Wallace)
James Huston...(Dr. Wallace)
Scott Bankston...(Ted Pinson)
Damon Merrill...(Babs)
Red Mitchell...(Mike Daley)
André Chimène...(Tony Greco)
...a další


Když jsem Lampu viděl před šesti roky poprvé, moc velký dojem na mě neudělala. Nyní jsem se k ní po letech vrátil, ale můj názor se nějak výrazně nezměnil. Nejde o vyloženě špatný film – normální nízko-rozpočtové béčko z osmdesátých let (2000000 dolarů), ale scénář i režisér měli obrovské rezervy, které prostě nedokázali lépe využít k pobavení diváka a navíc se tu nakupila spousta stupidních situací, špatné herecké výkony i nudné pasáže. Můj největší problém byl v tom, že jsem postavu dívky Alex z duše nesnášel už tehdy a ani na podruhé si u mě reputaci rozhodně nezpravila. Spíš mi lezla na nervy ještě víc.

Tom Daley se mohl opřít o velice dobrý a hlavně záživný začátek. Řádění trojice brutálních násilníků a jejich skon, byl ovšem zároveň i vrcholným momentem tohoto filmu. Místo aby se z toho stal odrazový můstek ke kvalitní podívané, nám režisér své eso z rukávu vytáhl hned ze startu. Navnadil tak sice diváky opravdu mistrně, ale to co se poté odehrávalo, nemělo obdoby. Jsem zvyklý, že většina filmů má prostřední část hodně slabou (některé jí mají zas opravdu luxusní), ale tady jsem si málem ohryzal celé nehty nudou, protože bandička teenagerů, kteří si v muzeu udělali svou párty, byla neskutečně nudná / nezajímavá. Bylo tu sice několik pohledných ženských – ty ukáží i své přednosti, ale jinak mě doslova zaplavila lavina stupidních dialogů a situací.

Naštěstí si Daley vzpomněl, že tu má hrát důležitou roli i džin v lampě a tak se konečně tato kreatura pustí do práce. Bylo dobré, že se tu pracovalo hlavně s náznaky ZLA (v podobě hadů, oživlých nemrtvých, atd…), protože atmosféra se konečně rozjela na plné obrátky a nuda začala ustupovat do pozadí. Několik slušných mordů tu k vidění je a nebude chybět ani lehká erotika s tragickým koncem. Tím ovšem nemyslím jen úmrtí pěkných holek, ale i opravdu dementním závěrem. Jakmile se nám totiž Džin ukáže v celé své gumové kráse, vyprskl jsem smíchy a bylo po zábavě. To jako mysleli vážně? Nevím snad se vám tento kousek bude líbit, ale já už ho potřetí vidět nepotřebuji. Dám tomu průměrné hodnocení, ale jen kvůli tomu začátku a několika dobrým mord scénám. 

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat