0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 9. 2016

Haunting, The (1999)

 Trpíte nespavostí? Tenhle dům vás sice nevyléčí, ale věřte, že usnout by vás stejně nenechal…

Dr. Marrow hodlá uskutečnit svůj výzkum na bázi lidského strachu. Pod záštitou experimentu s nespavostí pozve skupinu dobrovolníků, trpících poruchou spánku na zámek Hill House. Honosné sídlo však skrývá děsivou minulost, která brzy po příchodu nových návštěvníků začne pomalu vyplouvat na povrch. Zpočátku tomu doktor ani většina zúčastněných nepřikládá žádný význam, ale Eleanor je jiná. Jakoby jí s tímto místem něco spojovalo a brzy se její chování začne vymykat kontrole. Brzy však všichni pocítí na vlastní kůži, že tento dům nehodlá nikoho pustit ze svých spárů…



Český název: Zámek hrůzy
Režie: Jan de Bont
Rok výroby: 1999
Délka: 113 min
Země: USA

Hrají:
Lili Taylor...(Eleanor)
Catherine Zeta-Jones...(Theo)
Owen Wilson...(Luke Sanderson)
Liam Neeson...(Dr. David Marrow)
Bruce Dern...(Mr. Dudley)
...a další


Na rovinu se přiznám, že původní film jsem neviděl a před spuštěním tohoto filmu jsem neměl ani tušení, že jde o remake. Během následujících minut jsem však pochopil, že i tímto kouskem se inspirovala slavná parodie Scary Movie 2. Očekával jsem ovšem slušný mysteriozní horor a hlavně díky známému hereckému obsazení i kvalitní podívanou. To se ovšem nestalo (tak napůl) – jde spíše o tuctový průměrný film. Navíc si sám režisér vykoledoval i nelichotivou nominaci na nejhoršího režiséra Razzie Awards. To jen tak na okraj, ale nemějte strach, zas taková katastrofa to nebyla.

Film samotný se může opírat o pěkné prostředí zámku jehož interiér byl velice pěkný a dopomohl k navození slušné atmosféry. Ztratit bych se tam rozhodně nechtěl. Nicméně použité rekvizity byly velice pěkné. Mnozí diváci však měli největší problém se speciálními efekty. Na první pohled jsou až moc digitální, ale já jsem s nimi zas až tak velký problém neměl. Kupodivu se mi většina z nich docela líbila, což se mi většinou nestává. Bohužel problém jsem viděl spíše v nevyváženosti děje. Je tu množství pasáží, při kterých začínal navozené atmosféře docházet dech. To však neznamená, že bych se nudil.

Ono to snad ani nešlo a to hlavně díky hereckému obsazení a hlavně charakteristice jednotlivých postav. Nejvíce mě okouzlila „bisexuálka“ Catherine Zeta-Jones, ale to hlavně díky modelům, které nosila na sobě. Je to pořádný kus pěkné ženské a tak není divu...Owen Wilson si tu zahrál takového „debílka“, ale bez něj by to rozhodně nebylo ono. To Liam Neeson už zahrál lépe (šedý průměrný výkon), no a hlavní hrdinka? Ta mi moc sympatická nebyla, přestože se Lili Taylor snažila hrát přesvědčivě, tak její postava na mě prostě moc velký dojem neudělala. Nicméně Zámek hrůzy určitě nezatracuji a určitě se na něj ještě někdy podívám znovu. 

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat