0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

18. 9. 2016

Dark Half, The (1993)

 George A. Romero si odskočil od zombie filmů, aby složil poklonu samotnému Stephenu Kingovi.

Thad Beaumont je úspěšný spisovatel temných detektivních románů, které vydává pod pseudonymem George Stark. Jeho poklidný rodinný život v ústraní však naruší jistý Fred Clawson, který zjistí jeho skutečnou identitu a chtěl by z toho profitovat. Thad se nechce nechat vydírat a tak jde s pravdou ven. Pozve si uznávaného redaktora časopisu a fotografa, kteří mají napsat článek (potažmo udělat několik fotografií) o něm a jeho práci. Zároveň chce navždy „pohřbít“ své druhé já. Jenomže během následujících dní začnou umírat lidé, kteří se na tom podíleli. Policie začne podezřívat právě Thada, kvůli otiskům prstů, které byli na místech činu nalezeny. On však má na většinu vražd alibi a navíc začíná mít podivné vidiny (noční můry), ve kterých vidí tajemného vraha. Má to snad souvislost s jeho nevyvinutým dvojčetem, které mu v dětství odoperovali z mozku, nebo za vším stojí nějaký psychopat, který se prostě nesmířil s koncem George Starka?


Český název: Temná polovina
Režie: George A. Romero
Rok výroby: 1993
Délka: 122 min
Země: USA

Hrají:
Timothy Hutton...(Thad Beaumont / George Stark)
Amy Madigan...(Liz Beaumont)
Michael Rooker...(šerif Alan Pangborn)
Robert Joy...(Fred Clawson)
Julie Harris...(Reggie Delesseps)
...a další


Přiznám se, že ačkoliv uznávám Romera jako skvělého režiséra, tak tento film jsem napoprvé moc nepobral (když jsem ho v roce 2010 viděl prvně). I proto jsem si poté přečetl velice dobrou knihu Stephena Kinga a můj názor se na tento příběh dost změnil. Co se však nezměnilo, je můj názor na stejnojmenný film, který je o třídu horší než knižní předloha. Přece jenom natáčení zombie filmů umí Romero mnohem lépe, nežli pracovat s mysteriozní zápletkou. Vím, že se mnou mnozí nebudou souhlasit, ale kniha mě dokázala mnohem více vtáhnout do děje, než průměrný film, který mě místy i dost nudil.

Nevím, možná za to mohl nepříliš dobré herecké obsazení a nesympatický hlavní hrdina, ale jediný kdo snesl přísnější měřítko, byl šerif Michael Rooker. Ten tu však nedostal příliš prostoru a Timothy Hutton to prostě sám utáhnout nemohl. Objevilo se tu sice několik slibných momentů, jako operace mozku, ptačí nálet do domu a následný rozklad George Starka, ale to bylo na můj vkus žalostně málo. Přitom tu umíralo docela dost lidí a tak jsem očekával kvalitní mord scény, ale většina z nich postrádala pořádnou dávku napětí, které by tomu mělo logicky předcházet. Přišlo mi to dost odbyté a na můj vkus i málo krvavé – zvláště když tu v hlavní roli účinkovala ostrá břitva.

S každým dalším filmem který byl natočený podle Kinga , začínám mít tohoto spisovatele ještě raději. Četl jsem toho od něho už dost a on je prostě absolutní génius. Ve svých knihách dokáže stvořit opravdové „čtenářské orgie“, které ovšem většina filmařů prostě a jednoduše nikdy nedokáže napodobit. Samozřejmě existuje několik velice dobrých filmů podle tohoto mistra hororu, ale výrazně je převyšují ty průměrné. Temná polovina bohužel mezi ně patří taky a zcela po právu. Romero mě tentokrát docela zklamal. 

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat