0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 9. 2016

Blair Witch Project, The (1999)

 Tvůrci tohoto filmu pobláznili mnoho diváků, na mě však tato amatérská „legenda“ moc nezapůsobila…

Roku 1994 se vydala trojice mladých studentů do Burkitsville v Marylandu, aby zde natočili dokument o místní legendě – Čarodějnici, jenž měla mít na svědomí několik dětí...Společně se vydali do hlubokých lesů a již se nikdy nevrátili. V roce 1997 byly jejich nahrávky nalezeny, sestříhány a „dle skutečné události“ uvedeny do kin…


Český název: Záhada Blair Witch
Režie: Daniel Myrick, Eduardo Sánchez
Rok výroby: 1999
Délka: 81 min
Země: USA

Hrají:
Heather Donahue...(Heather Donahue)
Joshua Leonard...(Joshua 'Josh' Leonard)
Michael C. Williams...(Michael 'Mike' Williams)
...a další


Předem bych chtěl všechny fanoušky tohoto filmu (tedy hlavně milé čtenáře této recenze) varovat, že tento film z celé duše nesnáším a a patří mezi TOP 10 nejhorších filmů, které jsem zatím viděl. Tímto se chci zároveň i omluvit, že tato recenze bude docela krátká, protože nemám zapotřebí plýtvat psaným slovem. Dodnes si pamatuji ten boom, který Záhada Blair Witch vyvolala. Většina mých spolužáků i známých z něj byli úplně na větvi a já byl za svou kritiku docela dost peskován. Pamatuji si však, že jsem u toho nevýslovně trpěl nudou a navíc jsem nevěřil onomu „podle skutečné události“…

Musí se ale nechat, že tvůrci na této banální historce vydělali neskutečné prachy a množství lidí jim nehorázně skočilo na špek. Což mě ve skrytu duše těší (hlavně když si vzpomenu na ty – co se mi snažili vehementně přesvědčit, že je to pravda a já jsem totální…). Navíc se dá The Blair Witch Project společně s ještě starším Cannibal Holocaust považovat (ne oni jimi skutečně jsou) za průkopníky „ found footage“. Následně se díky nim strhla doslova lavina a tento subžánr dodnes plodí každý rok množství jejich následovníků…

Nejraději bych tomu vlepil ODPAD, protože sledovat tři blbečky jak běhají několik dní po lese a vše natáčí na kameru bylo vážně utrpení, ale...Mnohonásobný zisk a fakt, že herci skutečně museli několik dní bloudit lesem, improvizovat a orientovat se jen za pomoci lístečků od štábu, lehce obměkčilo mé kamenné srdce. Navíc jsem si mohl odškrtnout další ze 101 hororů, které musíte vidět, než umřete.

Hodnocení:
20% 

Žádné komentáře:

Okomentovat