0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

12. 8. 2016

Open Water (2003)

 Potápění bývá většinou obrovská zábava, ale ta skončí ve chvíli, kdy na vás zapomenou a vy zůstane uvězněni na širém moři…

Mladý pár Daniel a Susan se poslední dobou díky pracovní vytíženosti stále více sami sobě vzdalují. Rozhodnou se proto pustit práci z hlavy a užít si několik volných dní na dovolené u moře. Jako zpestření zvolí potápění a tak se stanou součástí 20 členné skupiny. Pobyt pod hladinou si doslova užívají a kochají se nádherným podmořským životem. Ovšem jen do doby, než se vynoří zpět na hladinu. Díky chybě instruktora při počítání se totiž loď vrátila zpátky na pevninu bez nich a oni zůstali uvězněni na širém moři. Zpočátku to berou s humorem, ale když hodiny utíkají a oni začnou pociťovat chlad a zimu, začnou panikařit. To nejhorší je však ještě čeká. Proud je unáší stále více do moře a kolem nich začínají kroužit žraloci. Navíc jak to vypadá, tak záchrana je v nedohlednu…



Český název: Otevřené moře
Režie: Chris Kentis
Rok výroby: 2003
Délka: 79 min
Země: USA


Hrají:
Blanchard Ryan...(Susan)
Daniel Travis...(Daniel)
...a další


Film se honosí nálepkou „podle skutečné události“, což většinu lidí (většinou i mě samotného) často dost irituje. Je však pravdou, že tvůrci se skutečně inspirovali příběhem manželů Toma a Eileen Lonerganových, kteří zmizeli během potápění a dodnes je tento případ obestřen spoustou konspiračních teorií. Je tedy jasné, že scénárista si svou předlohu hlavně vycucal z prstu, ale pokud přijmete tento fakt a budete to brát s nadhledem, užijete si sledování filmu stejně jako já. Protože mě se film docela líbil.

Jde především o to, že se tvůrcům podařilo navodit zajímavou atmosféru, což jsem já kvitoval s povděkem. Sice jsem očekával, že se atmosféra brzy promění v „psychologické peklo“, což bohužel se nestalo, ale i tak je to docela působivé. Zpočátku si užijeme nádherných záběrů z podmořského dna a nebude chybět ani trocha nahoty, ale jakmile zůstanou na „place“ jen oba herci, započne místy poněkud zdlouhavá pasáž, kdy se nic zajímavého neděje. Tedy jak se to vezme. Líbila se mi postupná proměna chování postav, kteří velmi rychle vystřízliví ze svého počátečního nadšení. Mohlo se tu ovšem více zapracovat na oné bezmocnosti, kterou nám vlastně pořádně nabídnou až v poslední zhruba dvacetiminutovce.

Právě ta si mě však zcela naklonila na svou stranu. Bezmocnost, narůstající panika a finální rozuzlení – to všechno se již neslo přesně v takovém duchu, jaký mám u podobných filmů rád. Nechtěl bych se však ocitnout v kůži těch dvou. Herecké výkony jsou na průměrné úrovni, ale prim zde hrál především Daniel Travis, jeho kolegyně Blanchard Ryan zaujmula především svým tělem, než výkonem. Otevřené moře tak možná k nelibosti ostatních budu nakonec hodnotit dost nadprůměrně, protože mě se to prostě líbilo. Dalo se tu sice ledasco vylepšit, ale stopáž není zas až tak dlouhá, aby se u toho člověk unudil k smrti. 

Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat