0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

15. 3. 2016

BloodRayne (2005)

 Uwe Boll dokázal zprznit další známou hru!Tentokrát za pomoci několika známých tváří…

Tři lovci upírů z Brimstonské společnosti Vladimir, Sebastian a Katarina se na radu hospodského vydávají do potulného cirkusu, kde údajně vystupuje podivná žena se zvláštními schopnostmi. Na místě však na ně čeká jen několik lidských těl a vyděšení přeživší. Vladimir je přesvědčený, že žena musí být Dhampir a tak se lovci vydávají po jejích stopách. Hodlá ji totiž přesvědčit, aby jim pomohla v boji s nejmocnějším upírem Kaganem. Zmatená Rayne se mezitím snaží naplno ovládnout své schopnosti a je rozhodnuta postavit se všem upírům, které potká. K přežití totiž potřebuje jejich krev. Navíc se hodlá pomstít za smrt své matky, kterou má na svědomí právě Kagan. Napůl člověk, napůl upír však proti němu nemá moc šancí, ale to by se mohlo změnit, pokud by se Rayne podařilo najít tři prastaré upíří „talismany“, po kterých však prahne i její otec...



Režie: Uwe Boll
Rok výroby: 2005
Délka: 95 min
Země: USA / Německo

Hrají:
Kristanna Loken...(Rayne)
Ben Kingsley...(Kagan)
Michael Madsen...(Vladimir)
Matthew Davis...(Sebastian)
Michelle Rodriguez...(Katarin)
Will Sanderson...(Domastir)
Billy Zane...(Elrich)
...a další


O tomto filmu jsem řadu let slyšel samé nepěkné reference a tak jsem se mu záměrně vyhýbal. Pekelné spojení Uwe Boll a jeho díla podle hororových her – o tom již není moc co dodávat, protože jsem od něj již ledasco viděl a udělal si na něj svůj obrázek. Většina z nich patří do toho nejhoršího odpadu co kdy kdo natočil a já jej většinou dost nevybíravě kritizoval. Občas jsem však narazil i na pár vyjímek, ovšem tohle opravdu není ten případ. Při náběhu závěrečných titulek jsem měl sto chutí si nafackovat, že jsem do BloodRayne přece jenom šel. Stejnojmennou hru jsem nikdy nehrál, přesto jsem alespoň trochu v obraze, o čem že v ní šlo. Takže se ani nedivím, že se Uwe dočkal takové divácké nevole.

Přitom herecké obsazení nevypadalo vůbec zle. Jenomže v jeho filmech se to k mému údivu často objevují známé tváře, které si zbytečně „poškodily“ svou reputaci. Jelikož však fungují tyto filmy spíš jen jako pračka peněz, nežli by byli stvořené pro obohacení filmového žánru, je lepší se jim skutečně vyhýbat. Slabý scénář se sice snažil vytěžit z oblíbenosti hry co možná nejvíce, jenomže to by se toho musel chopit někdo úplně jiný. Mnohdy splácané scény neměly žádný efekt a divák tak jen sleduje prostoduché bojové scény, které by uspěly snad jen v ochotnickém divadle. Když k tomu navíc připočítám i zcela marnou kameru a střih, bylo vymalováno.

Hodinu a půl jsem doslova trpěl jako raněné zvíře, které jen čeká na spásu v podobě rychlého konce. Když jsem sledoval to trapné plácaní mečů, které ani zdaleka nepřipomínalo opravdové souboje na život a na smrt, měl jsem chuť to vážně vypnout. Jediné co mě od toho odrazovalo, byla dvojice K. Loken a Michelle Rodriguez. Obě dámy byly alespoň slabou náplastí na jinak slabou podívanou. Tu a tam se tu však vyskytla nějaká ta lepší scénka, díky kterým nakonec ten zasloužený odpad nedám. BloodRayne si jej však zřejmě zaslouží zcela oprávněně.

Hodnocení:
30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat